کد خبر: ۳۸۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸

بازداشت همسر سابق عامل حمله تروریستی نیس

در پی حمله تروریستی مرگبار شهر نیست فرانسه، منابع پلیس این کشور از بازداشت همسر سابق عامل و مجری این حمله با هدف پی بردن به انگیزه وی از انجام این اقدام جنایتکارانه و بررسی احتمال وجود همدست در میان نزدیکان وی خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی حمله تروریستی مرگبار در شهر نیس فرانسه، منابع پلیس این کشور از بازداشت همسر سابق «محمد لحوائج بوهلال» عامل و مجری تونسی‌الاصل این حمله خبر دادند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، منابع پلیس فرانسه با تأیید اخبار رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که تیم تحقیق پلیس قضایی فرانسه هم‌اکنون در حال بازجویی از همسر سابق عامل این حمله با هدف پی بردن به انگیزه‌های این مرد 31 ساله از انجام این حمله است.

بر اساس این گزارش، تیم تحقیق پلیس قضایی فرانسه در تلاش است با بازجویی نزدیکان عامل این حمله تروریستی مرگبار به انگیزه‌های وی در انجام این حمله و اینکه آیا وی در اجرای این حمله از کمک همدست یا همدستانی بهره برده، پی ببرد.

سابقه محکومیت 6 ماهه بوهلال

«ژان جک اوروآ» وزیر دادگستری فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که راننده کامیون عامل حمله تروریستی نیس تنها یکبار طی ماه مارس گذشته در پی یک نزاع در جریان یک تصادف رانندگی به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.

وی همچنین اظهار داشته که بوهلال پس از محکومیت به حبس تعلیقی، از 24 مارس 2016 دیگر تحت کنترل قضایی قرار نداشته و هیچگونه سابقه بازداشتی در پرونده خود ندارد و در زمان وقوع حمله از جانب مقامات قضایی فرانسه تحت تعقیب نبوده است.

حمله تروریستی با کامیون مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در شهر نیس فرانسه همزمان با سالروز جشن ملی فرانسویان دست کم 84 کشته و دهها نفر زخمی برجا گذاشته است که حال 18 نفر وخیم گزارش شده است.

فرد حمله کننده در شهر نیس فرانسه مسیری حدود دو کیلومتر را رانندگی کرده و در این مسیر تلاش کرد افراد بیشتری را زیر بگیرد.

بنابه گزارش فیگارو، مجری این عملیات تروریستی که در ارتباط با جرایمی مانند خشونت و سرقت در لیست سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی فرانسه قرار داشته، کامیون را دو روز قبل از این حادثه اجاره کرده بود.

به گزارش فارس، این چندمین حمله تروریستی در فرانسه طی ماههای گذشته است. یکی از این حملات که مرگبارترین این حملات تروریستی در تاریخ فرانسه بود در 23 آبان گذشته اتفاق افتاد که در آن 127 کشته و بیش از  200 نفر زخمی شدند. این حادثه شامل تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک رستوران دیگر بود که رئیس‌جمهوری فرانسه را وادار کرد حالت فوق‌العاده در این کشور اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین