کد خبر: ۳۸۲۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

دنیا را آب برد، روزنامه‌های ایران را خواب+تصاویر

شب گذشته حوالی ساعت یک بامداد به وقت تهران، کودتای نظامی ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات منطقه‌ای رقم خورد؛ این در حالی است که اغلب روزنامه‌های صبح امروز از این خبر جا ماندند.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح امروز (۲۶ تیر ماه) تیتر اصلی اغلب روزنامه‌های ما متاثر از اتفاقات تروریستی فرانسه بود و از انعکاس خبر کودتای ترکیه که ظرف چند دقیقه به تیتر اصلی خبرگزاری‌های دنیا و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد، جا ماندند؛ این در حالی است که کشور ما حدود ۴۰ روزنامه رسمی دارد و این تعداد برابر است با یک چهارم روزنامه رسمی کشورهای توسعه‌یافته غربی.

اتفاقات شب گذشته در ترکیه باعث شد تا اغلب روزنامه‌ها بازی را به رسانه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی ببازند و از یکی از مهمترین اخبار دنیا جا بمانند.   

دنیا را آب برد، روزنامه‌های ایران را خواب+تصاویر

در این میان روزنامه‌های «شرق» و «همشهری» با انتشار چاپ دوم، خودشان را به خبر کودتای ترکیه رساندند و تیتر اصلی‌شان را به این خبر مهم اختصاص دادند؛  این دو روزنامه با تیتر مشابه «کودتا در ترکیه» ناقل این خبر بودند.  

روزنامه «همشهری» نوشت: «در آخرین ساعات شب گذشته ارتش ترکیه با حضور در خیابان‌ها و تصرف رادیو و تلویزیون در بیانیه‌ای از سقوط دولت خبر داد» و روزنامه «شرق» نیز با انتشار عکسی از کودتای ترکیه نوشت: «ارتش طی بیانیه‌ای از سقوط دولت اردوغان خبر داد.»

این در حالی است که پیشتر در دو اتفاق مهم ملی که در ساعات پایانی شب رخ داد و البته قابل پیش‌بینی بود، اغلب روزنامه‌ها توانستند خودشان را به این اخبار برسانند؛ پایان برجام و موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره کن، دو رویدادی بود که اخیرا رخ داد و روزنامه‌ها فردای این اتفاق در صفحه نخست خود خبرهای مربوط به آن را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، ساعت 11 و 30 دقیقه جمعه شب به وقت محلی (حوالی یک بامداد به وقت تهران) ارتش ترکیه اعلام کرد علیه دولت رجب طیب اردوغان کودتا کرده است. گروهی از نیروهای ارتش همراه با ادوات نظامی در استانبول و آنکارا وارد خیابان‌ها شده و اعلام کردند کنترل امور را در دست گرفته‌اند، اما با گذشت ساعتی کودتا ناکام ماند.

دنیا را آب برد، روزنامه‌های ایران را خواب+تصاویر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
1
0
سايت خودتون هم هميشه يك روز ازاخبارعقبه درجريان باشيد لطفا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین