کد خبر: ۳۸۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

اکران فیلم در دولت یازدهم 2 برابر شده است

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: اکران فیلم های سینمایی در گذشته 40 تا 50 فیلم در سال بود که اکنون به بیش از 100 فیلم در سال رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الله ایوبی شامگاه یکشنبه در دیدار با سینماگران استان کردستان در سنندج افزود: زمانی که من بر سر کار آمدم اهالی سینما را به جان هم انداخته بودند، موج تعطیلی سینماها، کاهش مخاطب به هشت میلیون نفر و فروش 200 تا 250 میلیارد ریالی سینما در سال های 91 و 92 مشکلات زیادی را برای این صنعت به وجود آورده بود.
وی ادامه داد: برگرداندن این فضا به شرایط عادی انرژی زیادی از ما گرفت و چند سال اخیر جزء سخت ترین سال های کاری من در سینما بود.

ایوبی افزود: کل فروش فیلم در سال 93 حدود 540 میلیارد ریال، پارسال 740 میلیارد ریال و امسال نیز تاکنون 800 میلیارد ریال بوده است که پیش بینی می شود به هزار میلیارد ریال برسد.
معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه اکران فیلم کودک و نوجوان در آینده نزدیک در سطح کشور آغاز می شود، گفت: راه اندازی مدرسه ملی سینما و جذب دانشجو از دیگر اقدام هایی بود که در سطح کشور شروع شده است.
رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه امکانات مراکز سینما جوان استان ها کم است، اظهار کرد: استان ها با همین اعتبارات کم اجازه خاموش شدن چراغ خانه سینما را نداده اند.
ایوبی افزود: اعتبار ویژه ای برای انجمن سینما جوان در استان ها در نظر گرفته ایم و مشکلات تجهیزات این انجمن را تا حد قابل قبولی حل می کنیم.
وی ادامه داد: 100 سالن سینمایی در زمان حاضر توسط بخش خصوصی ایجاد شده یا در حال ساخت است.

رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: در زمان حاضر کمتر مجتمع تجاری در تهران ساخته می شود که سالن سینما در آن در نظر گرفته نشده باشد.
مرکزگرایی، کمبود اعتبار و احساس تبعیض برخی از گلایه هایی بود که در کنار ابراز رضایت سینماگران کردستانی از تغییر شرایط کلی سینمای کشور، در دیدار سینماگران با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور در سنندج مطرح شد.

** رویکرد تلویزیون در پخش تیزر فیلم های سینمایی بهتر شده است

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: رویکرد صدا و سیما در دوره مدیریت جدید نسبت به پخش تیزر فیلم های سینمایی بهتر شده است.
حجت الله ایوبی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: در آینده نزدیک نیز دیداری با مدیریت صدا و سیما داریم که امیدواریم شرایط پخش تیزرها مناسب تر شود.
وی با اشاره به ممنوع شدن پخش تیزر فیلم های سینمایی از شبکه های ماهواره ای گفت: امیدواریم همان حساسیت برای جلوگیری از سرقت فیلم های ایرانی از سوی شبکه های ماهواره ای نیز صورت گیرد.

ایوبی در پاسخ به سوالی در مورد خروج بازیگران از کشور اظهار کرد: خروج هر هنرمندی که توان و تجربه او در کشور ساخته می شود مورد پسند نیست و امیدوارم اراده ملی در کشور صورت گیرد تا هر کس در هر عرصه ای که کسب تجربه می کند در کشور حفظ شود.
ایوبی در رابطه با مشکلاتی که برای فیلم های دارای مجوز صورت می گیرد نیز گفت: سالانه بیش از 100 فیلم اکران می شود که 2 یا سه فیلم دچار چنین مشکلاتی می شوند.
رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: با مخالفانی که سینما دارد باید سعی کنیم حاشیه ها را کاهش دهیم.

معاون وزیر ارشاد در بخش دیگری به پیگیری علت مرگ کیارستمی اشاره کرد و گفت: این موضوع به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان سینمایی کشور قرار دارد.
وی بیان کرد: علاوه بر پیگیری های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بعد از ظهر روز شنبه نیز جلسه ای با حضور نماینده سازمان نظام پزشکی، خانواده مرحوم عباس کیارستمی و نماینده وزارت بهداشت و خود بنده برگزار شد.
وی در این نشست قول حمایت برای پخش فیلم های جشنواره فیلم فجر در سنندج همزمان با برگزاری آن را داد.
ایوبی همچنین قول داد از طریق کمک به سینما جوان، از برگزاری جشنواره فیلم های کردی در استان کردستان حمایت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین