کد خبر: ۳۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۲۰
شیراک:

از سلاح هسته ای استفاده می کنیم

آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه گاردین؛ رییس جمهوری فرانسه در سخنرانی در راستای حمایت از بودجه 3 میلیارد دلاری برنامه های ارتش هسته ای پاریس گفت: رهبران کشورهایی که ابزار تروریستی را بر ضد ما به کار می برند و کسانی که در فکر تولید تسلیحات کشتار جمعی هستند باید بدانند که در صورت حمله یا حمایت از تروریست های جهان با پاسخ محکم ما روبرو خواهند شد. 

وی که در پایگاه زیر دریایی هسته ای واقع در مناطق غربی «بریتانی» سخن می گفت؛ اظهار داشت: چنین پاسخی از طرف ما از سوی دیگر کشورها کاملاً نیز پذیرفته شده و می توان روی دوم سکه باشد. 

شیراک که در جمع خدمه یکی از چهار زیردریایی هسته ای که تقریباً 85 درصد از تسلیحات این کشور را در اختیار دارند، سخنرانی می کرد؛ ادامه داد: بی تردید چنانچه منافع ملی فرانسه به خطر بیافتد این کشور از تسلیحات هسته ای خود استفاده می کند. 

شیراک خاطر نشان کرد که استراتژی هسته ای این کشور تغییر کرده است و فرانسه به سادگی در مقابل هر تهدیدی بویژه از سوی قدرت های منطقه ای واکنش نشان خواهد داد. 

شیراک منظور خود را از قدرت های منطقه ای بطور آشکار بیان نکرد؛ اما مقامات نزدیک به وی در تحلیل سخنان شیراک اظهار داشتند که رییس جمهوری فرانسه سعی داشته موقعیت استراتژیک خود را بیان کند و قصد ترسیم یک دشمن را نداشته است. 

سخنان ژاک شیراک در حالی مطرح شد که این کشور به همراه فرانسه، انگلیس و آمریکا در تلاشند تا مانع از اجرای برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران شوند؛ ولی کارشناسان سیاسی پاریس معتقدند که وی با بیان این سخنان به سوی ایران نشانه نرفته است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین