کد خبر: ۳۸۲۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

«عصر یخبندان»‌ صدرنشین شد

پنجمین قسمت از انیمیشن «‌عصر یخبندان » ‌با فروش بالغ بر 53 میلیون دلار، در صدر پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در هفته اخیر قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : پنجمین قسمت از انیمیشن «‌عصر یخبندان » ‌با فروش بالغ بر 53 میلیون دلار، در صدر پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در هفته اخیر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، «عصر یخبندان :‌دوره برخورد» که در سومین هفته نمایش خود در 51 کشور جهان به روی پرده رفته، در نهایت با ثبت فروش 53.5 میلون دلاری در 35 بازار خارجی، در صدر فهرست فروش جای گرفت.

 این انیمیشن از آغاز کران تا به امروز  به فروش 127 میلیون دلاری در گیشه بین‌الملل دست یافته و این هفته نمایش خود در سینماهای فرانسه را با فروش 7.2 میلیون دلاری آغاز کرد که با توجه به حادثه تروریستی در شهر نیس، فروش فوق‌العاده‌ی برای این انیمیشن محسوب می‌شود.

سینماهای روسیه نیز در 1236 سالن سینمایی فروش 5.9  میلیون دلاری را برای انیمیشن «عصر یخبندان» رقم زدند و سهم سینماهای انگلیس از فروش این هفته این انیمیشن 5.2  میلیون دلار بود.

قسمت قبلی این انیمیشن در سال 2012 با عنوان «عصر یخبندان: رانش قاره‌ای» به فروش بیش از 715 میلیون دلار در گیشه بین‌الملل دست یافت تا 82 درصد از فروش جهانی 877 میلیون دلاری این انیمشین، از محل گیشه خارجی تامین شود.

اولین قسمت از سری انیمیشن‌های «عصر یخبندان» در سال 2002 به کارگردانی «کربیس وج» راهی سینما شد و با بودجه ساخت 59 میلیون دلاری به فروش بالغ بر 383 میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.

دومین و سومین قسمت از این انیمشن در سال‌های 2006 و 2009 و با عنوان «عصر یخبندان: ذوب» و «عصر یخبندان: آغاز دایناسورها» به ترتیب به فروش بیش از 655 و 884 میلیون دلار رسید و «عصر یخبندان: رانش قاره‌ای» به کارگردانی «استیو مارتینو» و «مارو تورمیر» در سال 2012 نیز فروش 877 میلیون دلاری را در گیشه جهانی رقم زد.

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم «روز استقلال: بازخیز» نیز در آخر هفته‌ای که گذشت 16.2 میلیون دلار از  محل سینماهای  55 کشور جهان فروخت و مجموع فروش بین‌المللی خود را به بیش از  239 میلیون دلار ارتقاء داد.

اما انیمیشن «در جستجوی دُری » محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی نیز در پنجمین هفته نمایش بین‌المللی‌اش در 45 کشور جهان به فروش 36.5 میلیون دلاری دست یافت و مجموع فروش خارجی را از مرز  276 میلیون دلار عبور داد.

«درجستجوی دُری» که دنباله انیمیشن معروف «در جستجوی نمو» است، تا کنون بیش از 721 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته که 445 میلیون دلارِ آن از سینماهای آمریکا و باقی‌مانده آن  از محل اکران بین‌المللی این انیمیشن حاصل شده است .

سینماهای چین با فروش 58 میلیون دلاری بهترین بازار خارجی انیمیشن « در جستجوی دُری» بوده و پس از آن  نیز سینماهای استرالیا (33.7 میلون دلار) برزیل (23.7 میلیون دلار)، فرانسه (16.8 میلیون دلار)، اسپانیا (15.6میلیون دلار) و روسیه (9.1 میلیون دلار) برای انیمیشن کمپانی دیزنی فروش داشته‌اند .

فیلم « BFG» یا «غول بزرگ مهربان» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ»‌ نیز با 2.9 میلیون دلاری که این هفته فروخت، مجموع فروش خود را در 5 کشور به 17.1 میلیون دلار افزایش داد، ضمن اینکه فیلم «آلیس در آینه »‌ نیز  فروش خود در سینماهای چین را به 58.8 میلیون دلار افزایش داد.

فیلم « افسانه تارزان» که توزیع بین‌المللی آن بر عهده کمپانی برادران وارنر است، در آخر هفته‌ میلادی که گذشت 22 میلیون دلار در 55 کشور  جهان فروخت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین