کد خبر: ۳۸۲۷۰۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

ناصر چشم‌آذر در «خندوانه»: اشعار مولوی خودخواهانه است

برنامه شب گذشته خندوانه که با هشتمین سالروز درگذشت «خسرو شکیبایی» همراه بود میزبان «ناصر چشم‌آذر» آهنگساز بود.
آفتاب‌‌نیوز : برنامه خندوانه شب گذشته (دوشنبه) با حضور ناصر چشم‌آذر؛ آهنگساز فیلم‌های «هامون» و «خواهران غریب»؛ روی آنتن شبکه نسیم رفت.

به گزارش ایلنا، ناصر چشم‌آذر شب گذشته درحالی روی صحنه آمد که پیش از آن، رامبد جوان به وصف موسیقی پرداخته، آن را جزو پدیده‌های بشری خواند که در همه جا منتشر می‌شود و می‌چرخد و گفت: همه افراد با موسیقی ارتباط برقرار می‌کند و می‌شود از طریق موسیقی تبادل فرهنگ انجام داد.

یکی از اصلی‌ترین صحبت‌های ناصر چشم‌آذر که پس از برنامه واکنش‌های کاربران فضای مجازی را هم در پی داشت، در رابطه با مولانا بود که گفت: به نظر من اشعار مولانا خودخواهانه است.

چشم‌آذر که در رابطه با تاثیر هم‌نشینی و تغییری که در انسان پس از آن اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کرد، گفت: فکر می‌کنم مثلا اگر مولانا با ویکتور هوگو ارتباط داشت، اینقدر خودخواه نبود.

این آهنگساز به آخرین دیدار خودش با رامبد جوان که ربطی هم با خسرو شکیبایی داشت، اشاره کرد و گفت: در جشن خانه سینما در سعدآباد من با تو (رامبد جوان) دیدار کردم و‌‌ همان موقع مرحوم خسرو شکیبایی به من درباره تو گفت که شخصیت رامبد جوان خیلی شیرین است.

او از خسرو شکیبایی یاد کرد و با اشاره به خاطره آشناییشان گفت:‌خسرو را من برای بازی در نقش «هامون» به داریوش مهرجویی معرفی کردم. داریوش مهرجویی برای نقش جوان عاشق هامون دنبال یک بازیگر می‌گشت، با من تماس گرفت و من هم خسرو شکیبایی را به او معرفی کردم.

در بخش دیگری از برنامه، ناصر چشم‌آذر درباره همکاری خود با عباس کیارستمی هم صحبت کرد؛ وقتی رامبد جوان از او خواست تا نظرش را به صورت کوتاه در مورد عباس کیارستمی بگوید، گفت: ۱۹ سالم بود که کیارستمی با من تماس گرفت و خواست تا موسیقی شش فیلم دو دقیقه‌ای او را که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته بود، بسازم. کیارستمی وقتی به من زنگ زد گفت شب گذشته یک موسیقی از من شنیده و برای همین به من زنگ زده است.

در برنامه شب گذشته خندوانه، قطعه «مادر من» از فیلم «خواهران غریب» که ناصر چشم‌آذر آن را آهنگسازی کرده بود توسط مردم همخوانی شد. اجرای نمایش «نیما»، کمدی رضا احسان‌پور  و خاطره‌گویی طنز برزو ارجمند هم از دیگر بخش‌های برنامه شب گذشته خندوانه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
کار پاکان را قیاس از خود مگیر
گر چه باشد در نوشتن شیر و شیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
کار پاکان را قیاس از خود مگیر
گر چه باشد در نوشتن شیر و شیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
آقای چشم آذر فکر نمیکنی حسادتت باعث شده است که نسبت به این عارف اصیل حرفهای بیهوده بزنی
این را در گوشت فرو کن که موهبت هدیه الهی است . که حضرت مولانا مصداق چنین هدیه ای است .
حسین
|
United States of America
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
سلام

از این اشعار خود خواهانه چند بیت در چنته دارید عرضه نمایید تا مردم عزیز بهره مند شوند
دکتر عباس توکلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
جان گرگان و سگان از هم جداست. استاد بهتر است کشک خود را بسابند و از ورود در حیطه ای که ابدا و اصلا استحقاق اظهار نظر ندارند بپرهیزند. تا به حال به کنهه این ضرب المثل پی نبرده بودم که اگر از بوزینه بخواهی که زیبا ترین نوزاد عالم را معرفی کند بدون هیچ تاملی دست نوزاد خویش را بالا خواهد برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
1
نمی خوام از گفته آقای چشم آذر حمایت کنم. اما ایشون حتما شعرهای مولانا رو خونده و چنین برداشتی ازشون داشته و نظرش درباره مفهوم شعرهای مولانا این بوده. به نظر من هم توهین نیست بلکه نظرش رو گفته. اما دوستانی که به گفته ایشون انتقاد می کنن چقدر شعرهای مولانا رو خوندن و یا اصلا چقدر اهل مطالعه هستن؟ مولانا شاعر بزرگیه اما این دلیل نمیشه که یکسری خصلت های انسانی رو نداشته باشه. معصوم که نیست؟!!! آهنگساز باید شعر رو بفهمه تا براش آهنگ بسازه پس حرفه آقای چشم آذر چندان هم از شاعری دور نیست. ایشون درسته که در حد و اندازه مولانا نیست اما در حیطه هنر ایران آدم بزرگیه.
لطف کنید قبل از اینکه شروع کنید به توهین کمی فکر کنید.
ممد
|
United States of America
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
خيلي خوب براشفته نشيد و جو زده!
ممد
|
United States of America
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
خيلي خوب براشفته نشيد و جو زده! مولانا هم ادم بوده. اين همه قديس سازي كردين كه اين وضعمونه. انقدر ادم هارو برديم به اسمون با دست خودمون كه هر كي از را ميرسه يه در اين مردم جهان سوم مرحمت ميكنه! اره اقا مولانا هم مغرور بوده:)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین