کد خبر: ۳۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

وزیر نفت: کشور از ته چاه خارج شده است

تولید ۱۲۰ هزار بشکه نفت روزانه و ۱۲ تا ۱۳ هزار لیتر نیاز استان فارس است که با راه اندازی پالایشگاه دوم نیازهای استان فارس نیز برطرف خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر نفت گفت: کشور امروز از ته چاه خارج شده و در مسیر توسعه و پیشرفت گام برمی دارد.

به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه پتروشیمی شیراز گفت: امروز ارزش تولیدات پتروشیمی های کشور ۲۰ میلیارد دلار است که باید به ۴۰ میلیارد دلار برسد. این اتفاقات در حالی روی می دهد که ارزش تولیدات پتروشیمی در سال ۷۶ یک میلیارد دلار بوده است.

وزیر نفت ادامه داد: در سال جاری صنعت پتروشیمی ایران وضعیت بسیار مناسبی دارد که مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است ۵.۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده که ارزش تولیدات سالیانه را ۵ میلیارد دلار افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی های لرستان، مهاباد، ارومیه، کیوان ۲، طرح مروارید، کارون، کردستان، پردیس فاز ۳ و ... در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

زنگنه ادامه داد: در سال ۹۶ نیز ۴ پتروشیمی راه اندازی می شود به ارزش ۸ میلیارد دلار که با راه اندازی آن ارزش تولیدات پتروشیمی کشور بسیار ارزش خواهد داشت.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه کشور از ته چاه خارج شده، افزود: زمانی در ته چاه قرار داشتیم اما امروز دیگر چنین نیست و باید برای توسعه و پیشرفت از فاینانس های خارجی و ظرفیت های سرمایه گذاری مردم استفاده کنیم.

وی یادآور شد: به گونه ای رفتار می شود که ما متخصص اتلاف وقت هستیم و برخی با به وجود آوردن دعواها و مباحث الکی تاکید بر ماندن خود دارند.

وی افزود: اینان اصل را بر بودن خود گذاشته اند و کاری به عاقبت کشور ندارند.

وزیر نفت در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شیراز و استان فارس مهد پتروشیمی کشور است، گفت: در اوایل دهه ۴۰ اولین واحد پتروشیمی در استان فارس و شهر شیراز راه اندازی شد اما امروز فارس در توسعه پتروشیمی به غیر از همین یک واحد، واحد دیگری در اختیار ندارد.

زنگنه ادامه داد: طرح های زیادی برای استان فارس پیش بینی شده که باید با تدبیر نمایندگان و مقامات استانی راه اندازی شود چراکه وظیفه ما تامین خوراک پتروشیمی است که امروز این مهم ممکن شده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه مشکلات راه اندازی پالایشگاه دوم شیراز باید برطرف شود گفت: مباحث زیست محیطی بیش از یک سال است که مانعی برای راه اندازی پالایشگاه دوم شیراز است که امیدوارم هر چه سریع تر با کمک مسئولین استان برطرف شود.

وی افزود: تولید ۱۲۰ هزار بشکه نفت روزانه و ۱۲ تا ۱۳ هزار لیتر نیاز استان فارس است که با راه اندازی پالایشگاه دوم نیازهای استان فارس نیز برطرف خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین