کد خبر: ۳۸۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

علت فوت کیارستمی در فرانسه

رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در جلسه فردا، قصور یا عدم قصور پزشکی در پرونده فوت عباس کیارستمی مشخص می شود.
آفتاب‌‌نیوز : فوت عباس کیارستمی کارگردان فقید کشورمان، باعث شد تا این حادثه و اتفاق، با حاشیه هایی از سوی برخی چهره های هنری همراه شود.

به گزارس مهر، به دنبال فوت پر حاشیه این کارگردان در فرانسه، موضوع قصور پزشکی از سوی خانواده کیارستمی، رسانه ای شد. همین موضوع سبب شد تا کمیته ویژه ای با حضور چهره های پزشکی، قضائی و... در سازمان نظام پزشکی تشکیل شود.

تاکنون این کمیته دو جلسه کارشناسی پیرامون پرونده پزشکی کیارستمی تشکیل داده و قرار است در جلسه روز چهارشنبه(فردا) سی ام تیر ماه ۱۳۹۵، موضوع قصور یا عدم قصور پزشکی در هنگام معالجه کیارستمی در ایران، به نتیجه برسد.

در همین ارتباط، دکتر ایرج خسرونیا رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: با توجه به اینکه بنده به عنوان کارشناس به جلسات این پرونده دعوت شده ام، به نظر می رسد در جلسه روز چهارشنبه، موضوع قصور یا عدم قصور پزشکی در این پرونده به نتیجه کارشناسی برسد.

وی با عنوان این مطلب که علت مرگ کیارستمی در فرانسه، مرگ مغزی بوده است، اظهارداشت: ما هنوز به موضوع مرگ کیارستمی در فرانسه وارد نشده ایم و در حال بررسی پرونده پزشکی مرحوم در دوران بستری در بیمارستان های ایران هستیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به شکایت خانواده کیارستمی در موضوع قصور پزشکی، تاکید کرد: در جلسات کمیته بررسی پرونده پزشکی کیارستمی، به دنبال این موضوع هستیم که آیا قصور پزشکی اتفاق افتاده است یا خیر.

خسرونیا با عنوان این مطلب که روند بررسی انتظامی پرونده بعد از جلسات کارشناسی آغاز می شود، افزود: اگر قصور پزشکی تایید شود، پرونده به دادسرای انتظامی نظام پزشکی می رود و تازه کار شروع می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که جرم ثابت شود، کیفرخواست صادر می شود و اگر اعلام شود که قصور پزشکی نبوده است، خانواده متوفی اعتراض می کنند و در این صورت، پرونده به دادسرا می رود تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی کشور با اعلام اینکه بررسی انتظامی پرونده بین ۶ ماه تا یک سال زمان می برد، گفت: مهم ترین نکته پرونده کیارستمی، این است که مشخص شود در زمان انجام اعمال جراحی در ایران و بستری شدن، کم کاری از سوی تیم پزشکی در امر مراقبت و درمان صورت گرفته است یا خیر.

خسرونیا با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی همچون جامعه هنری کشور، در از دست دادن چنین هنرمندی اندوهگین و ناراحت است، افزود: نباید با طرح مسائل حاشیه ای، به سمت و سوی مسائلی برویم که هیچ تاثیری در روند بررسی پرونده ندارد.

موضوع بررسی پرونده پزشکی کیارستمی به قدری حساسیت زا شد که وزیر بهداشت در حاشیه هر برنامه و مصاحبه ای با خبرنگاران، درگیر پاسخگویی به این پرونده می شود. در تازه ترین اظهارنظر، دکتر سید حسن هاشمی گفته است که ما غیر از وظیفه تکریم در قبال جامعه هنری کاری انجام نمی‌دهیم، چرا که جامعه هنری مورد احترام مردم ایران هستند و ما هم بخشی از مردم هستیم. جامعه هنری جزو گروه های مرجع هستند و همیشه دوست داشتنی و مورد احترام‌اند و باید حقوق‌شان استیفا شود.

وی افزود: البته در شرایط تالم‌آمیز، قضاوت‌ها نمی‌توانند دقیق باشند. بنابراین باید صبر کنیم که به قانون و مسیری که قانون نشان می‌دهد احترام بگذاریم. در عین حال هیچ حقی هم نباید از هیچ ایرانی ضایع شود و امیدواریم که در همه محاکم از جمله سازمان نظام پزشکی این اتفاق رخ دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین