کد خبر: ۳۸۲۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

هیات انتخاب جشنواره‌ی تئاتری،پیام‌های تبریک به مدیرعامل خانه سینما، برپایی نخستین تور آموزشی فیلم‌سازی با تلفن همراه، نمایش آتلان در جشنواره‌ی آمریکایی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : نخستین تور آموزشی فیلمسازی با تلفن همراه با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی تصویربرداری از سوژه‌ها برای ثبت تصویر زیبا از شهر تهران و روابط بین شهروندان در تهران و توسط موسسه تصویر شهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، نخستین تور آموزشی فیلمسازی با تلفن همراه شامل سه بخش است که هر کدام از این بخش‌ها، با تدریس و هدایت محسن خانجهانی از مستندسازانِ کشور برگزار شده است.

در بخش نخست که روز شنبه (26 تیرماه) برگزار شد، علاقمندان پس از ثبت‌نام و گزینش ابتدایی بر اساس آموزش‌های قبلی، در یک ورک‌شاپ شرکت کرده و درباره نکات مختلف فیلمسازی با تلفن همراه با خانجهانی گفت‌وگو کردند. در این بخش، هنرجویان ضمن بررسی نمونه‌هایی از شکل‌گیری ایده‌های مطرح در فیلم‌های شهری، به چالش سوژه‌یابی در محیط پیرامون دعوت شدند.

در بخش دوم و پس از جلسات مربوط به سوژه‌یابی در شهر، 34 نفر از شرکت‌کنندگان در تور فیلمسازی با تلفن همراه از بازار تهران و برج میلاد شرکت کرده و با کمک محسن خانجهانی نکات مربوط به تصویربرداری در شهر را بررسی کردند.

در بخش سوم نیز قرار است فیلم‌های ساخته شده، توسط خان‌جهانی و یک مستندساز کشور بررسی و علاوه بر اهدای جایزه به نفرات برگزیده، فیلم‌های آن‌ها برای نمایش عمومی آماده شود.

ساخت فیلم‌های 100 تا 300 ثانیه‌ای با سه رویکرد زیبایی‌های شهر تهران با عنوان «تهرانِ زیبا»، روابط بین آدم‌های شهر و همچنین چالش‌های شهر از اهداف نهایی و همچنین شناخت استعدادهای مستعد در حوزه فیلمسازی آماتوری برای جلب همکاری‌های آتی مدنظر بوده است.

بر اساس این گزارش، در سال‌های اخیر با رشد شبکه‌های اجتماعی، علاقمندان زیادی به سمت فیلمسازی با تلفن همراه روی آورده‌اند که در کنار تمامی ویژگی‌های مثبت آن، چالش‌های اخلاقی را نیز به وجود آورده است. تاکید این تور فیلمسازی، بر رعایت اصول اخلاقی و جلب رضایت سوژه‌ها پیش از تصویربرداری بوده است.

موسسه تصویر شهر از ابتدای تیرماه سال جاری برگزاری تور فیلمسازی در شهر تهران را آغاز کرده است که علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاع بیشتر از برنامه های آینده از طریق وب سایت رسمی موسسه تصویر شهر به آدرس اینترنتی : www.tasvireshahr.com مراجعه  و یا با شماره تلفن‌های 43-22893142 (داخلی 122- واحد آموزش) تماس حاصل کنند.

هنرمندان تئاتر، آثار بخش‌های تئاتر صحنه‌ای و خیابانی و سرود نهمین جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر را قضاوت می‌کنند.

نادر برهانی مرند، مهدی نصیری و کامران شهلایی به عنوان داوران بخش صحنه ای و سامان خلیلیان، جهانشیر یاراحمدی و مهدی نصیری نیز به عنوان داوران بخش خیابانی در نهمین جشنواره تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر حضور دارند.

در بخش سرود نیز، آثار راه یافته به بخش نهایی از سوی منصور حقی، نیکو یوسفی و حسین دی پیر ارزیابی و قضاوت می شوند.

نهمین جشنواره تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر با هدف آموزش و ارتقای توان فنی و تخصصی هنرمندان شاهد و ایثارگر در زمینه های هنری نمایش و سرود، با حضور 24 گروه از 14 استان برگزار می شود.

این جشنواره به همت معاون فرهنگی و امور اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران از 26 الی 30 تیر ماه 95 در استان البرز در حال برگزاری است و اختتامیه آن نیز روز چهارشنبه (30تیر) برگزار خواهد شد.

نمایش فیلم مستند «آتلان» در جشنواره «جاده روستایی» آمریکا

فیلم مستند «آتلان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «معین کریم‌الدینی»، در جشنواره فیلم «جاده روستایی» آمریکا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جشنواره بین‌المللی فیلم «جاده روستایی» طی روزهای 8 تا 10 مردادماه 1395 در شهر نیویورک آمریکا برگزار می‌شود و فیلم مستند «آتلان» ساخته «معین کریم‌الدینی» در کنار 20 اثر مستند و 20 فیلم کوتاه مطرح جهان که در ارتباط با موضوعات روستایی هستند، در این جشنواره روی پرده خواهند رفت.

«آتلان» روز 31 جولای (10 مرداد) در موزه تصاویر متحرک نیویورک به نمایش درمی‌آید.

موضوع مستند «آتلان» که در گروه سینمایی هنر و تجربه هم اکران موفقی داشت، درباره‌ی یک مربی پرورش اسب به نام «علی گوک‌نژاد» و «ایلحان» است؛ اسبی که قرارست مقام‌های زیادی نصیب خانواده‌ی آنها کند. علی قصد دارد با پولی که از جوایز ایلحان بدست می‌آورد ازدواج کند، اما در مسابقه‌ی کورس همه‌چیز بر وفق مراد او پیش نمی‌رود! ایلحان در شرایط پیش‌بینی نشده‌ای قرار می‌گیرد و علی برای قهرمانی اسبش می‌جنگد...

معرفی هیات انتخاب بخش پویانمایی جشنواره فیلم مقاومت

هیات انتخاب بخش مسابقه پویانمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ با اعلام این خبر افزود: هیاتی متشکل از : بهرام عظیمی، مجید اسماعیلی، روانبخش صادقی، سیدمسعود شجاعی و سیدعلیرضا گلپایگانی مسئولیت ارزیابی و انتخاب آثار پویانمایی رسیده به دبیرخانه این دوره جشنواره مقاومت را بر عهده داشتند.

بر پایه این خبر، این هیات پس از بررسی و ارزیابی 75 اثر پویانمایی متقاضی در جشنواره آثار منتخب برای حضور در مرحله مسابقه ر ا انتخاب خواهند کرد.

پیام تبریک شورای مرکزی کانون کارگردانان به منوچهر شاهسواری

در متن این پیام آمده است:«شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران مراتب تبریک و سپاس خود را از قبول مسوولیت مدیرعاملی خانه سینما توسط شما در این شرایط خاص اعلام می دارد.
امیدواریم با درایت و تجربیات صنفی شما هم دلی و هم بستگی بیشتری را در خانه خود شاهد بوده و آسیب شناسی های لازم جهت رفع مشکلات ساختاری خانه سینما انجام پذیرد.
بر خود لازم می دانیم از دوست و همکارمان جناب آقای رضا میرکریمی که در سخت ترین روزهای پس از بازگشایی، مدیریت خانه سینما را به نحو هوشمندانه ای به عهده داشتند تشکر نماییم.»
 

پیام تبریک کانون فیلم‌نامه‌نویسان

«کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران انتصاب جنابعالی را به عنوان مدیرعامل خانه سینما به شما و جامعه سینمایی تبریک گفته توفیق برای خدمتی سرشار از شور و نشاط برای جنابعالی از خداوند متعال خواهان است.
در ضمن از دوست و همکار عزیزمان جناب آقای رضا میرکریمی که در شرایط بسیار سخت، خانه سینما را مدیریت کردند سپاسگزاریم.»
 

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران هم در پیامی جداگانه، انتخاب منوچهر شاهسواری به عنوان مدیر عامل خانه سینما را تبریک گفت و از زحمات رضا میرکریمی تشکر و قدردانی کرد.

در پی انتخاب منوچهر شاهسواری تهیه کننده و عضو شورایعالی تهیه کنندگان به عنوان مدیرعامل خانه سینما  ، شورای مرکزی انجمن تهیه کنندگان مستقل این انتخاب را تبریک و تهنیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است:

«امیدواریم شما با حضور مستمر و دقتی که دارید مشکلات پیش آمده در خانه سینما و عدم حضور تهیه کننده در هیات مدیره را که باعث کمبودهایی در عملکرد خانه شده بود جبران نموده و به این نهاد صنفی شخصیت واقعی و در خور خانه سینما را که اخیراً دچار کم توجهی شده بود ، باز گردانید .

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران همچنین امیدوار است با حضور شما و تلاشهایی که خواهید داشت شاهد ارتقاء کیفی خدمات ارائه شده به اهالی سینمای ایران باشد .

انجمن همچنین لازم می‌داند از زحمات و تلاشهای آقای رضا میرکریمی تشکر و قدر دانی نماید . بی گمان بیمه تکمیلی جدید خانه سینما از دستاوردهای ایشان خواهد توانست برای خانواده بزرگ سینمای کشور نتایج ملموسی به بار آورد.

                                                                    

امیرحسین صدیق در «ماه در مه»/  ادامه فیلمبرداری در شمال کشور

فیلم «ماه در مه» به نویسندگی علی روشن و کارگردانی سید محمد میرحیدری از سوم مرداد ماه در شهرستان بندر گز کلید خواهد خورد.

به گزارش روابط عمومی این پروژه، لوکیشن این فیلم در شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن، پل سفید، شیرگاه در مسیر راه آهن تهران شمال است. امیر حسین صدیق، رها خدایاری، احمدمعمارپور، امیر موسوی، علی خسروی و سارا یوسف پناه بازیگران این مجموعه هستند. بازیگر نوجوان این فیلم هم آرشام طالبی و ملیکا سعیدپور خواهند بود.

فیلم سینمایی «ماه در مه» داستان مردی است که در پی از دست دادن همرش در حادثه‌ای در زمان متوقف شده است که ورود زنی غریبه به جستجوی زن غریبه رهسپار جاده‌ها و ایستگاه‌های قطار می‌شود و اتفاقات تازه ای برایش رخ می‌دهد.

تهیه کننده این فیلم، محمد میر حیدری است و مدیر هنری و مشاور فیلمنامه آن مهرداد نونهال است. مدیر فیلمرداری محسن فلاخی، طراح صحنه و لباس، شقایق الله وردی و طراح گریم آن نیز محمد قومی است. مدیر صدابرداری بهروز عابدینی و سروش حسین جانی دستیار کارگردان آن است. مهدی حسینی دستیار فیلمبردار و میثم زرقانی هم مدیر تدارکات این فیلم است.

احمد معمار پور مدیر تولید «ماه در مه» است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین