کد خبر: ۳۸۲۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

روسیه سوخت هسته‌ای به آمریکا می‌فروشد

در ما می، روس‌اتم اعلام کرد تصمیم دارد تا سال 2020 وارد بازار سوخت هسته‌ای آمریکا شود و 10 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.
آفتاب‌‌نیوز : رسانه‌های روس می‌گویند یکی از شرکت‌های‌ زیرمجموعۀ شرکت اصلی هسته‌ای روسیه موسوم به روس‌اتم، قراردادی را با یک بهره‌بردار نیروگاه هسته‌ای آمریکایی برای تأمین سوخت آن به امضا رسانده است.

به گزارش پرس تی وی، شبکۀ تلویزیونی راشاتودی به نقل از سرگئی کریِنکو، مدیر اجرایی روس‌اتم گفت: «ما به این طرح ایمان داریم. ما می‌دانیم چطور سوخت هسته‌ای تولید کنیم. (سوخت هسته‌ای ما) در نیروگاه‌های هسته‌ای اروپای غربی به طور موفقیت‌آمیزی عمل کرده است. ما با دستان خالی وارد بازار امریکا نمی‌شویم.»

کریِنکو افزود روس‌اتم با شرکت جی ای-هیتاچی همکاری می‌کند و قراردادی را برای ارسال محمولۀ سوخت هسته‌ای به امریکا بصورت آزمایشی امضا کرده است.

گزارش راشاتودی بر این مسئله تأکید دارد که روسیه و آمریکا برای ایجاد یک شرکت مشترک به منظور بازاریابی برای سوخت اتمی روسیه در نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا به توافق رسیده‌اند.

راشاتودی گفت این سوخت در نیروگاه ویلمینگتون در کارولینای شمالی تولید خواهد شد.

در ما می، روس‌اتم اعلام کرد تصمیم دارد تا سال 2020 وارد بازار سوخت هسته‌ای آمریکا شود و 10 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

روسیه  ۱۷ درصد از سهم جهانی تولید سوخت هسته‌ای را در اختیار دارد که علاوه بر پاسخگویی به نیاز رآکتورهای روسیه، ‌سوخت رآکتورهای ۱۴ کشور دیگر از جمله فنلاند، بلغارستان، ‌مجارستان، ‌اسلوواکی، جمهوری چک، اوکراین، ارمنستان و چین را تأمین می‌کند.

راشاتودی نوشت ارزش سالانه صادرات سوخت هسته‌ای روسیه بیش از یک میلیارد دلار برآورد می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین