کد خبر: ۳۸۲۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۰۳

سولانا:مخالف پیشنهاد روسها هستیم

آفتاب‌‌نیوز : خاوير سولانا در مصاحبه‌اي با مجله‌ آمريكايي نيوزويك ادعا كرد که روسيه بر خلاف آمريکا و سه كشور اروپايي که اصرار دارند مساله‌ي هسته‌يي ايران بلافاصله به شوراي امنيت سازمان ملل متحد انتقال يابد،پيشنهاد مي‌کند که اين روند را به دو مرحله تقسيم کرد.

وي ادامه داد:اگر پرونده به شوراي امنيت ارجاع شود،اولين نشست آن، مشاوره بين اعضا و محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي خواهد بود و بعد از آن،ممکن است مساله دوباره براي راي‌گيري به شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي ارجاع شود.

به ادعاي وي،در صورتي که ايران بعد از اين گام از توقف برنامه‌ي هسته‌يي‌اش امتناع کند،مساله دوباره براي بررسي دقيق‌تر و همچنين امکان وضع تحريم هايي، به شوراي امنيت سازمان ملل انتقال داده خواهد شد.

سولانا در حالي که پيشنهاد روسيه را «ارجاع ناقص پرونده به سازمان ملل» خواند،اعلام کرد که آمريکا و اروپا مانند گذشته خواهان برگزاري يک جلسه شوراي امنيت مي‌باشند و نمي‌توانند با طرح روسيه موافقت کنند.

وي گفت: ما احتياج به ضمانتي داريم که مساله در صورت امتناع ايران از ادامه همکاري با جامعه بين‌المللي دوباره به شوراي امنيت برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین