کد خبر: ۳۸۳۰۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

پیام تبریک حیدری به مدیرعامل خانه سینما، موافقت با ساخت سه فیلم‌نامه در شبکه نمایش خانگی،گزارشی از مراسم آغازین "الجزایر" از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انتصاب منوچهر شاهسواری را به عنوان مدیرعامل خانه سینما تبریک گفت.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،محمد حیدری با تقدیر از تلاش‌ها و همراهی‌های رضا میرکریمی در خانه سینما و همچنین با تقدیر از اصناف سینمایی در همراهی با بزرگترین رویداد سینمایی کشور انتصاب منوچهر شاهسواری را به عنوان مدیرعامل خانه سینما تبریک گفت.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به سوابق ارزشمند جناب آقای منوچهرشاهسواری و تعامل وی با همه اصناف سینما شاهد رشد و تاثیرگذاری بیشترخانه سینما در دوره جدید و همچنین تعاملات بیشتر اصناف جهت هرچه باشکوهتر برگزارشدن سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باشیم.

موافقت با ساخت سه فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 3 فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، بر اساس جلسه 27 تیر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم‌نامه‌های "اجباری" به تهیه‌کنندگی رضا درخشان و کارگردانی سید حمید رضا رفائی ، " نفس های آرام " به تهیه کنندگی علی مصفا و کارگردانی میثم هاشمی طبا و" سرقت نحس" به تهیه کنندگی علی ابدالی و کارگردانی علیرضا جوان موافقت به عمل آمد.
                                                                                                  

فیلم مستند «تست دوربین» راهی جشنواره غنا شد

مستند بلند « تست دوربین » به کارگردانی« صحرا اسد الهی» و تهیه کنندگی «سید محمد رضوی»  به جشنواره بین المللی ستاره‌ی سیاه  غنا را یافت.

این مستند روایت زندگی پنج کودک از نقاط مختلف تهران است که بخاطر یک آگهی انتخاب بازیگر  به مکانی مشخص می‌رسند و در خلاصه داستان آن آمده است: ما چه می دونیم هر کدوم از این بچه‌ها واسه چی اینجان!!!

صحرا اسد الهی بازیگر و کارگردان جوانی است که پیشتر فیلم‌های کوتاه « زود بر می‌گردم »،« دیوار»،«کادو» و مستند بلند «عباس داریوش» را ساخته است و در آثاری چون « گاهی به پشت سر نگاه کن» و « ارادتمند،نازنین، تینا،بهاره» «فروشنده» بازی کرده است.

جشنواره بین المللی ستاره ی سیاه  25 تا 28آگوست 2016 در غنا برگزار خواهد شد.

نمایشنامه‌خوانی «جمجمه‌ای در کانه مارا» در شنبه‌های چارسو خوانی

نمایشنامه «جمجمه ای در کانه مارا» به کارگردانی اصغر پیران شنبه 2 مرداد در پردیس چارسو خوانده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پردیس چارسو، در چهارمین برنامه از شنبه‌های چارسوخوانی، نمایشنامه «جمجمه‌ای در کانه مارا» نوشته مارتین مک دونا شنبه 2 مرداد ساعت ۱۹:۳۰ در پردیس سینمایی چارسو خوانده می‌شود.

بهناز جعفری، بهروز کاظمی، خسرو پسیانی و اصغر پیران نقش خوانان این اجرا هستند.

در فصل اول شنبه‌های چارسو خوانی که به خوانش آثار مارتین مک دونا اختصاص دارد تا کنون نمایشنامه‌های «ستوان انیمشور» به کارگردانی حسن معجونی، «مرد بالشی» به کارگردانی ساناز بیان و «مراسم قطع دست در اسپوکن» به کارگردانی عباس غفاری خوانده شده است.

علاقه مندان می‌توانند بلیت این اجرا را از سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com و یا گیشه پردیس چارسو به نشانی خیابان جمهوری، تقاطع پل حافظ، بازار چارسو، طبقه پنجم تهیه نمایند.

گروه تئاتر «بین» تازه ترین فراخوان خود را منتشر کرد

گروه تئاتر «بین» برای حضور در ششمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی فراخوانی را به منظور شرکت در کارگاه تعاملی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، گروه تئاتر «بین»  به سرپرستی شهاب آگاهی برای حضور در ششمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی فراخوانی را به منظور شرکت در «کارگاه تعاملی» منتشر کرد.

در متن فراخوان گروه تئاتر «بین» آمده است:

«گروه تئاتر «بین»، که با تکیه بر پشتوانه‌های بازیگری و موسیقایی، پیش از این نمایش های «مده‌آ»، «مکبث» و «وقتی ما مردگان برمی خیزیم» را در سالهای اخیر به صحنه برده و در سال گذشته جایزه ویژه جشنواره تئاتر فجر را به خود اختصاص داد، فراخوانی را منتشر کرده است. این فراخوان که برای دعوت از هنرمندان، به منظور شرکت در کارگاه تعاملی این گروه، در تالار قشقایی منتشر شده و  طبق اعلام رسمی مرکز مطالعات قشقایی، پروژه‌پیشنهادی «گروه تئاتر بین»، تحت عنوان «پروژه‌ی تبادل»، به عنوان یکی از پروژه‌های منتخب آن مرکز، از 17 مرداد تا 28 مرداد، در سالن قشقایی به اجرا در خواهد آمد: 

-  تئاتر ورزیدن در «گروه تئاتر بین»، به مثابه پرداختن به پژوهشی عملی است. پژوهشی برای تنفس در فرهنگی هرچه پویاتر. پژوهشی که تجربیات و دستاوردهایی را، در زمینه‌ چگونگی‌ پرداختن به تئاتر باعث شده است.  تئاتری که در آن، مختصات «حضور» اجراگر، از همزمانی فعالیت ماهیچه، موسیقی و ذهن او، در شبکه «حضور» دیگران، هویت می یابد. حضوری که فراتر از مرزهای تئاترِ مرسوم است و خود را در جهان پرفورمنس به تعریف می گذارد. 

-  قصد داریم تا با برگزاری کارگاه‌های تعاملی در پروژه گروه تئاتر بین، تحت عنوان پروژه تبادل، در مرکز مطالعات قشقایی، نتایج، دستاوردها و تجربیات سیر پژوهشی‌مان را با علاقمندان به اشتراک بگذاریم . امیدواریم که این دعوت به چشم تمام فعالان هنر و دوستداران فرهنگ برسد:.

-  این کارگاه‌ها از تاریخ 17 مرداد تا 28 مرداد، هر روز از ساعت 10 الی 14، برگزار خواهد شد.

- کارگاه‌ها با اتکا بر تجربیات عملی گروه و با تمرکز بر فعالیتهای جسمانی، موسیقایی و بداهه پردازی در راستای اجرایی نمودن متن نمایشی برگزار خواهد شد. 

-  شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها از طریق مصاحبه، از میان علاقمندان انتخاب خواهند شد.

-     علاقمندان می‌توانند از تاریخ 26 تیر تا 5 مرداد، از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر، جهت شرکت در این کارگاه‌ها، با شماره‌ی 09196210760 و یا پست الکترونیک Beyntheater@gmail.com تماس بگیرند»

مراسم آغازین نمایش " الجزایر " با حضور جمعی از هنرمندان و دانشگاهیان در مرکز تئاتر مولوی برگزار شد.

به گزارش  مرکز تئاتر مولوی، امیر حسین حریری رئیس مرکز تئاتر مولوی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: مرکز تئاتر مولوی تلاش می‌کند به عنوان یک مرکز دانشگاهی محلی برای عرضه  و حمایت از تولیدات هنرمندان جوان باشد و همانند ماه‌های گذشته مخاطبان با حضور در این مرکز از این آثار دیدن  کنند . امروز هم جوان خوش آتیه‌ای  بر اساس رمانی از آلبر کامو نمایشش را با گروهی جوان روی صحنه اجرا می‌کند. رفتن به سراغ اقتباس از کارهای کامو یک چالش بزرگ برای هر کارگردانی است و علیرغم نظرات متعدد در مورد جهان بینی کامو در آثارش؛ او همواره لایه‌ای از تعالی بشر و وجدان بشری را در آثارش مورد توجه قرار داده است.

 در ادامه مراسم کیومرث مرادی که  به عنوان میهمان ویژه‌ی این مراسم برای افتتاح نمایش دعوت شده بود متذکر شد : تالار مولوی خانه من است و اولین نمایشم را ( صبح طلوع می کند)  در سال ۷۳ در این تالار اجرا کرده‌ام و خاطرات خوش زیادی از اینجا دارم.

 وی ادامه داد: امیر حسین حریری  با همکاران جوانش  و درایت لازم، کارهای خوبی را برای اجرا در این سالن انتخاب کرده  و تحولی جدید در این سالن به وجود آورده‌اند.

این مدرس تئاتر تصریح کرد: معتقدم نسل جوان به چنین مکان‌هایی برای فعالیت و کار نیاز دارد و به طور حتم میلاد فرج زاده نمایش خوبی را برای ما اجرا می‌کند و اگر شما از این نمایش خوشتان آمد، حتما در فضاهای مجازی به دیگران توصیه کنید که به دیدنش بروند .

مرادی در انتها از دکتر سرسنگی و همکاران فرهنگی دانشگاه تهران نیز برای حمایت از تئاتر دانشگاهی قدردانی کرد.

 در انتهای این مراسم میلاد فرج زاده ضمن اشاره به ساختار نمایشش گفت: نمایش الجزایر روایتی از زندگی پیچیده یک آدم است و قهرمان نمایشم ( البرت ) شخصیت بسیار متفاوتی از پارتیس مورسو ( قهرمان رمان کامو) دارد هر چند که زائیده ی همان تفکرات خالق اش است. 

کارگردان الجزایر در بخش دیگری از صحبت‌هایش از جامعه تئاتری و مدیران خواست تا با حمایت از رویکرد مرکز تئاتر مولوی، به دوام و ثبات جایگاه دانشگاهی مولوی کمک کنند.

  در این مراسم، شال نمادین تئاتر مولوی توسط کیومرث مرادی بر گردن فرج نژاد انداخته شد.

نمایش"الجزایر" که با برداشتی آزاد از  رمان "خوشبخت مردن" اثر آلبر کامو نوشته شده در ارتباط با سرگذشت آلبرت، کارگر ساده بندر ماندولین است که ناخواسته مرتکب قتلی می شود و مابقی زندگی اش را در انزوا می گذراند. در این اثر نمایشی، امین صارمی، مهین فاطمی، بهراد سلاح ورزی، غزل میرزائی ، مونا کرمی، محمد مرادی فر،  محمد حسین سپنج به ایفای نقش می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، نمایش الجزایر از ۲۸ تیرماه هر شب راس ساعت ۱۸ در سالن اصلی مولوی  به روی صحنه می رود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین