کد خبر: ۳۸۳۱۴۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

رویارویی مستقیم آمریکا و روسیه در سوریه؟

روزنامه نزاویسیمایا به نقل از یک کارشناس مسائل نظامی روسیه گفت: آمریکا مانند همیشه تازه ترین انواع سلاح ها را برای ضربه زدن به نیروی هوایی روسیه به سوریه ارسال می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این روزنامه در تحلیلی به قلم ولادیمیر موخین مفسر مسایل سیاسی به بررسی وضعیت اخیر شبه نظامیان ضد اسد در سوریه پرداخته و بیان کرده است که موشک های تاو در دست آنها می تواند نشانه خطرناکی از رویارویی مستقیم آمریکا و روسیه باشد. 

این روزنامه با بیان اینکه آتش بس اعلام شده در سوریه اثر مشخصی نداشت نوشت:  نبردها فقط شدت یافته است و حالا به مرحله تازه ای رسیده ایم و آن  تحویل تسلیحات مؤثر به شبه‌نظامیان، بطور اخص تسلیحات آمریکایی، از طریق ترکیه و همچنین اردن و دیگر کشورهای عربی است که می تواند تفاسیر جدیدی در بر داشته باشد.

این روزنامه به نقل از ادوارد رودیوکوف یک کارشناس برجسته مسایل نظامی نوشت:  یکی از ویژگی‌های اوضاع کنونی در اختیار قرار دادن این تسلیحات از سوی امریکا به شبه نظامیان سوری است. امکان دارد این اوضاع نتیجه آغاز اجرای مقاصد آمریکا در جهت نابودی رژیم بشار اسد باشد. نابودی بالگرد دارای خدمه روسی در نزدیکی پالمیرا با موشک ضد تانک "تاو" آمریکایی یکی از نشانه‌های این است.

یوری نتکاچف کارشناس نظامی  دیگر روسی خاطر نشان می‌کند پس از آغاز عملیات روسيه در سوریه، موارد عکس برداشتن از کاربرد این سامانه‌های ضد تانک بطور محسوس افزایش یافت. انواع جدید موشک‌های این سامانه با سرعت تا 1000 کیلومتر در ثانیه می‌تواند همچنین علیه بالگردها بکار گرفته شود.

به گزارش خبرآنلاین،ادوارد رودیوکوف عضو وابسته آکادمی علوم نظامی می‌گوید آمریکا طبق معمول تازه‌ترین انواع اسلحه را به سوریه می‌فرستد تا از آنها علیه ارتش سوریه و تجهیزات و نیروی هوایی روسيه استفاده کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین