کد خبر: ۳۸۳۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۵۵

ایتالیا سربازانش را از عراق خارج می کند

آفتاب‌‌نیوز : ایتالیا که چهارمین ارتش بزرگ نیروهای خارجی در عراق را داراست منتظر فرارسیدن انتخابات عمومی در آوریل آینده است . همین موضوع سبب شده حزب حاکم این کشور برای جلوگیری از تبدیل شدن حضورنیروهای نظامی این کشور در عراق بعنوان یک نقطه ضعف انتخاباتی نیروهای خود را بتدریج از این کشور خارج کنند. 

طبق نظر سنجی های انجام شده اکثریت مردم و احزاب سیاسی ایتالیا مخالف حضور نیروهای نظامی این کشور در عراق هستند.
سیلویو برلوسکونی, نخست وزیر ایتالیا نیز در این باره گفته که طبق هماهنگی های انجام شده با دولت جدید عراق همه نیروها تا پایان سال 2006 از این کشور خارج خواهند شد. 

در همین راستا ارتش آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرده که قصد دارد در طول هفته های آینده حضور نیروهای نظامی خود را به چندین هزار کاهش دهد. آمریکا در حال حاضر 140000 نیرو در عراق دارد. در اقدامی مشابه سایر کشورها نیز در حال تهیه مقدمات کاهش نیروهای خود در عراق هستند.

شون مک کورمک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در خصوص خروج نیروهای ایتالیائی در عراق گفت: آنها قبلا به ما اعلام کرده بودند که می خواهند طبق شرایط امنیتی منطقه تعداد نیروهای خود را کاهش دهند. وی که در جمع خبرنگاران در واشنگتن سخن می گفت افزود: همه کشورهای حاضر در عراق دوست دارند به محض اعلام آمادگی دولت عراق برای کنترل اوضاع امنیتی هر چه سریعتر نیروهای خود را از این کشور خارج کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین