کد خبر: ۳۸۳۱۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

طالبان کنترل منطقه‌ای در قندوز رابه دست گرفت

طالبان با هدف به دست آوردن کنترل ولایت قندوز به ایستگاه‌های پلیس در شمال این ولایت حمله کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با ادامه درگیری‌های شدید طالبان با نیروهای امنیتی افغان صدها شبه نظامی طالبان منطقه‌ای در شمال ولایت قندوز در افغانستان را تصرف کردند.

مقامات افغان گفتند: به عنوان بخشی از موج شدید حملات در سراسر افغانستان شبه نظامیان طالبان پس از سه روز درگیری ۶۵ تا ۷۰ درصد از منطقه قلعه زال در شمال ولایت قندوز را تصرف کردند.

طالبان کنترل منطقه‌ای در قندوز رابه دست گرفت

محمود دنیش، یکی از سخنگویان والی قندوز گفت: بخش‌هایی از این منطقه به دست طالبان افتاده اما نیروهای امنیتی ما مبارزه می‌کنند تا آن را پس بگیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، این در حالی است که طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد که کل این منطقه به دست نیروهایش افتاده است.

نبی گیچی، فرمانده پلیس محلی گفت: حملات طالبان از اوایل روز دوشنبه آغاز شد. ما حمایت لجستیکی اندکی برای عقب راندن شبه نظامیان مسلح طالبان داریم.

در همین حال محبوب الله سعیدی، والی این منطقه گفت: تا کنون ۱۵ شبه نظامی طالبان، یک نیروی امنیتی افغان و یک غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته و ۲۳ شبه نظامی طالبان دیگر و هفت نیروی امنیتی نیز زخمی شده‌اند. تعدادی از خانواده‌ها نیز پس از وقوع این درگیری از این منطقه فرار کردند.

عجمان یک روزنامه نگار محلی مستقر در قندوز گفت: اکثر خانه‌ها خالی هستند و بسیاری از ساکنان این منطقه از درگیری‌ها فرار کردند. به نظر می‌رسد که این درگیری چند روز دیگر نیز ادامه داشته باشد.

قندوز یکی از متزلزل‌ترین ولایت‌های شمال افغانستان است مرکز این ولایت سال گذشته به دست طالبان افتاد اما سپس نیروهای دولت کابل آن را باز پس گرفتند. اما در بخش‌های بسیاری از این ولایت طالبان حضور شدیدی دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین