کد خبر: ۳۸۳۲۰۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

آتش‌سوزی جنگلها و مراتع "دارشاهی" بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع روستای داراهی شهرستان بویراحمد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ محمدرحیم برزمند در گفت و گو با ایسنا افزود: سهل‌انگاری چند جوان ماهیگیر منجر به آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی دارشاهی شد.

وی بیان کرد: تعدادی جوان برای ماهیگیری در رودخانه بشار آتشی روشن کردند تا ماهی کباب کنند که این آتش به جنگل‌های منطقه دارشاهی از توابع شهرستان بویراحمد سرایت کرد. هنوز میزان خسارات وارده به جنگلها و مراتع این منطقه مشخص نیست اما برآورد اولیه و و میزان تقریبی دچار اتش سوزی حدود 15 هکتار است.

برزمند اضافه کرد: سهل‌انگاری گردشگران در خاموش نکردن آتشی که روشن کردند پس از ترک منطقه و آتش زدن زمین‌های کشاورزی در مجاورت اراضی ملی برای تصرف در این اراضی از جمله علل آتش‌سوزی اخیر در عرصه های جنگلی و مرتعی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

از ابتدای سالجارزی تاکنون 46فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده که بیش از 650 هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخته است. بیشتر اتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان بویراحمد بوده است. طی سال گذشته در مجموع ۷۵ فقره آتش سوزی در جنگلهای استان، 1296 هکتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخت.

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می دهد. حوزه زاگرس حدود 40 درصد جنگلهای کشور را دارد و  20 درصد جنگلهای زاگرس در این استان واقع شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین