کد خبر: ۳۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۷

كمك گوگل به كاربران كامپيوتر

آفتاب‌‌نیوز : اين اقدام گوگل در ادامه ي سياست هاي اين شركت به منظور مشاركت با كاربران در هنگام آف لاين است. همانطور كه مي دانيد جستجوگر گوگل هم در هنگام آن لاين بودن، يكي از ابزارهاي مورد استفاده ي بيشتر كاربران است.
اين نرم افزار به گونه اي طراحي شده كه به راحتي نصب مي شود و شامل قسمت هايي است كه كامپيوتر را تبديل به يك دستگاه براي حفظ اطلاعات، سرگرمي و برقراري ارتباط با ديگران به شكل ساده تبديل مي نمايد.
با اين ابتكار گوگل قصد دارد كه با كمك كردن به كاربران، آنها را از تفكر در مورد سيستم عامل و دردسرهاي آن جدا ساخته و تنها به انجام كارهاي حرفه اي خود بپردازند.
ترس از امنيت و دردسرهاي سيستم عامل و مشكلات مربوط به آن يكي از دلايل عدم تمايل بسياري از كاربران به استفاده از كامپيوتر در حرفه ي آنها است.
اين بسته ي نرم افزاري كه به نام «Google pack» عرضه مي شود شامل ۱۳ نرم افزار است كه بصورت رايگان دانلود خواهند شد.
در اين بسته ي نرم افزاري تنها نرم افزار آنتي ويروس نورتن ۶ ماه مجوز كار رايگان دارد و ساير برنامه ها بصورت رايگان در اختيار كاربران قرار مي گيرند.
گوگل و ساير همكارانش در اين پروژه و تهيه ي اين بسته ي نرم افزاري هيچ قرارداد مالي منعقد نكرده و قصدشان تنها كمك به كاربران در استفاده آسانتر از كامپيوتر بوده است.
به گفته ي كارشناسان اين عمل گوگل، ضربه ي سختي به شركت مايكروسافت خواهد بود، زيرا اين شركت علاوه بر از دست دادن محبوبيت خود، سود زيادي را هم از دست خواهد داد و كاربران علاوه بر بي نيازي به آموزش هاي حرفه اي، تمايل به استفاده از نرم افزارهاي مايكروسافت را هم نخواهند داشت.
بنيانگذاران گوگل اعتقاد دارند كه چنانچه كاربران به كامپيوتر علاقه مند شوند و زمان بيشتري را با كامپيوتر بگذرانند، تمايل بيشتري به استفاده از اينترنت و جستجو خواهندداشت.
در واقع ايجاد اين بسته ي نرم افزاري تبليغي است براي گوگل كه تمام كاربران به محض شنيدن كلمه اينترنت ناخودآگاه به سراغ سايت گوگل رفته و بسياري آن را به عنوان برگ نخست ورود به اينترنت گزينش مي كنند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین