کد خبر: ۳۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۰۸:۰۰

عدم استقبال خوب از ADSL: چه کسی مقصر است؟!!

آفتاب‌‌نیوز : در برنامه چهارم توسعه پيش‌‏بيني شده كه بخش خصوصي ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت بيش از يك ميليون و 200 هزار پورت پرسرعت را در كشور فعال كنند.
صابر فيضي مديرعامل شركت مادر تخصصي مخابرات ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: سيستم‌‏هاي دولتي قوانين پيچيده‌‏اي دارد كه مديران مخابراتي در گذشته با آن آشنايي كاملي نداشتند، اما در حال حاضر وزارت ارتباطات براي ايجاد همكاري بخش خصوصي با مراكز مخابراتي گام‌‏هايي را برداشته است.

وي با اشاره به فعاليت شركت‌‏هاي PAP در كشور گفت: اين‌‏كه از شركت‌‏هاي PAP و به طور كامل ADSL استقبال زيادي در كشور نمي‌‏شود، مطبوعات مقصر هستند ، چرا كه تبليغات خوبي براي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات صورت نمي‌‏دهند.
فيضي با بيان اين كه در كشور ما فرهنگ‌‏سازي لازم براي استفاده از ارتباطات وجود ندارد يادآور شد: اكثر سازمان‌‏ها در حال حاضر با مشكل مراجعه مستقيم ارباب رجوع روبرو هستند، در حالي كه بسياري از سازمان‌‏ها در كشور داراي وب‌‏سايت هستند و امكانات خاصي را از طريق تلفن و اينترنت در اختيار مردم قرار مي‌‏دهند، اما افراد جامعه اطلاع آنچناني از اين موضوع ندارند.

مديرعامل شركت مادر تخصصي مخابرات ايران تصريح كرد: رسانه‌‏ها بايد مردم را ترغيب كنند كه كارهايشان را از طريق ارتباطات انجام دهند و از مراجعات حضوري بكاهند.
وي فرهنگ جامعه را در بخش IT تعيين كننده دانست و افزود: بايد تشريفات زايد در خانواده‌‏ها را كاهش داده و اولويت هزينه را اختصاص به فناوري اطلاعات و ارتباطات دهيم.

فيضي با بيان اين كه سال به سال شاهد كاهش هزينه اينترنت در كشورهستيم بيان داشت: بايد بتوانيم از اطلاعات داخلي‌‏مان استفاده كنيم و فرهنگ استفاده از ارتباطات را در جامعه مطرح كنيم تا افراد براي پرداخت صورت حساب آب، برق، گاز، تلفن، خرابي تلفن و غيره از طريق ارتباطات اقدام كنند.
وي انواع رسانه‌‏هاي نوشتاري، گفتاري و تصويري را تا حد بسيار زيادي تاثيرگذار ارزيابي كرد و گفت: در حال حاضر دولت كل كاركنان خود را عادت داده كه از سيستم‌‏هاي اتوماسيون اداري به جاي مكاتبات دستي استفاده كنند، اما اين فرهنگ هنوز هم در سازمان‌‏هاي ما نهادينه نشده است.
فيضي افزود: دوره‌‏هاي ICDL نتوانست افراد را علاقه‌‏مند استفاده از ارتباطات كند. وي يادآور شد: در بحث IT تاكيد ما بر فرهنگ‌‏سازي است و اين فرهنگ‌‏سازي در شرح وظايف شركت مخابرات و وزارت ICT نيست، بلكه متولي اين كار كل جامعه اعم از دانشگاه‌‏ها، مدارس و مطبوعات مي‌‏تواند باشد.

وي در خصوص اقدامات شركت مخابرات ايران براي حمايت از ADSL به عنوان يكي از سيستم‌‏هاي مهم جامعه در جهت فرهنگ‌‏سازي IT گفت: سرويس‌‏هاي زيادي را ايجاد خواهيم كرد كه از طريق PAP ها بايد به مردم واگذار شود، به طوري كه كل خدمات دولتي را مي‌‏توان از طريق امكانات PAP ها در اختيار مردم قرار دارد.
مديرعامل شركت مادر تخصصي مخابرات ايران گفت: در حال حاضر كل شركت‌‏هاي مخابراتي استاني را از ورود به محدوده اجراي PAP ها منع كرديم و هر سرويس مورد نياز اين مراكز بايد از طريق PAP ها تامين شود.

وي افزود: لايه دسترسي انتهايي را فقط PAP ها بايد بدهند و ما پيش‌‏بيني مي‌‏كنيم كه طي برنامه چهارم اين شركت فعاليتشان بسيار چشم‌‏گير شود.
وي با بيان اين كه طي جلساتي مشكلات شركت‌‏هاي ارائه دهنده اينترنت پرسرعت در حال پيگيري است خاطرنشان كرد: جلسات شركت‌‏هاي PAP كه در دو ماه گذشته با سازمان تنظيم مقررات برگزار شد نتايج خوبي به دست داده كه به همه اين شركت‌‏ها ابلاغ شده و نوع همكاري با مراكز استان‌‏ها نيز مشخص شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین