کد خبر: ۳۸۴۰۲۰
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
از هفت‌هزر میلیارد بودجه‌فرهنگی، هزارمیلیارد به وزارت‌ارشاد داده شده، آن ٦هزارمیلیارد چه‌می‌شود؟

٥٠‌هزار عالم و ٨٠٠ امام‌جمعه هرهفته مردم را به‌تقوا دعوت می‌کنند؛ پس چرا وضع این‌ است؟

ظاهر کوچه و خیابان را می‌بینند و بعد می‌گویند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه می‌کند؟ ما هم می‌پرسیم این همه نهاد فرهنگی در جامعه چه می‌کنند؟/٥٠ هزار نفر عالم در قم داریم و هزارن عالم دیگر در سراسر کشور هستند که در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند، پس چرا وضعیت این‌گونه است؟ ما که حدود ٨٠٠ امام جمعه در کشور داریم که هر هفته مردم را به تقوا دعوت می‌کنند، یا در همه‌ی مساجد کسانی هستند که امام جماعت دارند و وظیفه هدایت مردم را برعهده دارند. پس این‌ها چه کار می‌کنند؟/هفت‌هزر و ١٠٠ میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور بوده؛ از این میان، هزارمیلیارد تومان به وزارت ارشاد اختصاص داده شده است، آن ٦ هزارمیلیارد تومان بقیه چه می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سومین اجلاس مدیران کل ارشاد استان‌های سراسر کشور در هتل انقلاب، به بیان سخنانی مهم درباره وضعیت فرهنگی کشور و همچنین عملکرد وزارتخانه‌اش پرداخت و گفت: شاید در کمترین دوره‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرانش به این اندازه تجربه و علم داشته است، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد؛ ولی متأسفانه برخی‌ها فقط قسمت خالی لیوان را می‌بینند و من در اینجا می‌خواهم توجه شما را به قسمت پر لیوان جلب کنم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، گزیده‌ای از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زیر آمده است:

*همه خبرگان، علما و بزرگان در برابر جامعه مسئول‌ هستند. اگر نارسایی هست همه در برابر این امر مسئول هستند. زمانی که انقلاب کردیم آرمان‌مان این بود که حکومتی اسلامی ایجاد کنیم تا به جامعه‌ای امن و با آرامش برسیم و از نظر اقتصادی هم پیشرفت کرده باشیم و فاصله طبقاتی کمتر شود. این‌ها آرمان‌های ما بوده است. اما آنچه امروز در جامعه می‌بینیم چندان نزدیک به آرمان‌ها نیست و این نتیجه کار همه‌ی ماست. مثلا مسئله‌ی بدحجابی در جامعه عده‌ای بدون این‌که به ریشه‌های این مسئله بپردازند و به این فکر کنند که ریشه‌های آن چیست، فقط ظاهر کوچه و خیابان را می‌بینند و بعد می‌گویند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه می‌کند؟ ما هم می‌پرسیم این همه نهاد فرهنگی در جامعه چه می‌کنند؟

٥٠‌هزار عالم و ٨٠٠ امام‌جمعه هرهفته مردم را به‌تقوا دعوت می‌کنند؛ پس چرا وضع این‌گونه است؟

*ما ٥٠ هزار نفر عالم در قم داریم و هزارن عالم دیگر در سراسر کشور هستند که در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند، پس چرا وضعیت این‌گونه است؟ ما که حدود ٨٠٠ امام جمعه در کشور داریم که هر هفته مردم را به تقوا دعوت می‌کنند، یا در همه‌ی مساجد کسانی هستند که امام جماعت دارند و وظیفه هدایت مردم را برعهده دارند. پس این‌ها چه کار می‌کنند؟

*امسال هفت‌هزر و ١٠٠ میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور بوده که به نهادهای فرهنگی مختلف اختصاص داده شده است، از صداوسیما تا ده‌ها موسسه فرهنگی دیگر. از این میان، یک‌هزار میلیارد تومان به بودجه وزارت ارشاد اختصاص داده شده است. حال باید پرسید آن شش‌هزار هزار میلیارد تومان بقیه چه می‌شود؟

* یکی از سازمان‌های وابسته به ما، حج و زیارت است. این سازمان یکی از فعال‌ترین سازمان‌هاست. ٤٦٠ زائر ایرانی در منا شهید شدند، برای شناسایی و انتقال آنان به کشور، انرژی و تدبیری والا لازم بود که این کار انجام شد. همچنین سازمان حج و زیارت در اربعین حسینی سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در عراق انجام داد. تا امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همه‌ی مدیرانی که آمدند و رفتند، همه خارج از سازمان بودند، وقتی هم می‌آمدند دو سال باید می‌ماندند که با کار این سازمان آشنا شوند. این برای اولین‌بار است که فردی با ٢٥ سال سابقه‌ی حضور در این سازمان، مدیریتش را برعهده گرفته است. همه‌ی کسانی که با این سازمان کار می‌کنند معتقدند که فعالیت‌های این دوره موجب فعال شدن دیپلماسی فرهنگی کشور شده است. در این دوره تأکید داشتم کسانی که از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به خارج از کشور اعزام می‌شوند، هم زبان خارجی بدانند و هم از درون خود سازمان باشند. چه لزومی دارد کسی که به زبان خارجی مسلط نیست، رایزن فرهنگی باشد؟

*(توضیحاتی درباره فعالیت معاونت فرهنگی) آقای صالحی از شخصیت‌های نوگرای حوزه علمیه قم بوده است. از زمانی که به معاونت فرهنگی آمده شاهدیم که چه تحولاتی صورت گرفته است. در سال‌های گذشته ما هیئت ناظر بر کتاب نداشتیم. ٩٠ هزار عنوان کتاب چاپ جدید در همین دو سال گذشته چاپ شده است. البته در میان این کتاب‌هایی که چاپ شده، مشکلاتی هم وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است. همین تعداد محدود مشکلاتی که هست را برخی دست می‌گیرند و می‌گویند که عنوان «اسلامی» وزارت ارشاد را باید برداشت. پس بقیه کتاب‌هایی که چاپ شده و مشکلی ندارد چه می‌شود؟

*کسی مسوولیت معاونت مطبوعاتی را دارد که خودش اهل رسانه است. کسی که با مطبوعات آشناست. البته ما تصمیم‌گیرنده نهایی درباره مطبوعات نیستیم و این تصمیم‌گیری در شورایی مجزا انجام می شود. در همین مدت ٣١ ماهه ببینید چه تعداد نشریه مجوز گرفته‌اند و چقدر این فرآیند مجوز گرفتن راحت‌تر شده است.سامان دادن به مطبوعات، ارزیابی و رتبه‌بندی مطبوعات، کاری است که با دقت بسیاری در جامعه انجام می‌شود. رسانه‌ای که مطالبش به درد کشور می‌خورد با رسانه‌ای که زرد است باید تفاوت داشته باشد.میزان یارانه‌ای که هر رسانه دریافت می‌کند، روی سایت معاونت مطبوعاتی هست و این نشان از شفافیت فعالیت‌های معاونت مطبوعاتی دارد.

*(درباره معاونت هنری) کسی مانند مرادخانی که از سال ٥٩ در وزارت ارشاد بوده و ١٤ سال در دفتر موسیقی کار کرده، مسوولیت معاونت هنری را برعهده دارد. جایی که اکنون خیلی سامان پیدا کرده است. به‌تازگی شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌های موسیقی ابلاغ شد. در تمام طول سال‌های بعد از انقلاب چنین شیوه‌نامه‌ای تدوین نشده بود. با این شیوه‌نامه همه تکلیف خودشان را می‌دانند. حتی تماشاگران هم تکلیف‌شان مشخص است. برخی می‌گویند موسیقی حرام است و برخی می‌گویند موسیقی مطربی است. مگر ما قرار است با نگاه آن‌ها عمل کنیم. ما حکومت اسلامی هستیم و در رأس این حکومت، یک ولی فقیه آشنا به شعر و موسیقی و سینما و تئاتر داریم و ما باید براساس نظرات ایشان عمل کنیم. نظر مقام معظم رهبری درباره هنرهای مختلف هم مشخص است. البته ممکن است تمام خواسته‌های ایشان محقق نشده باشد، اما ما در این راه تمام تلاش خودمان را می‌کنیم. برای مثال در حوزه تئاتر مشکلات بسیاری داشتیم. اما الان هر شب در تهران حدود ١٠٥ اجرا روی صحنه می‌رود. تخلف‌ها هم به حداقل رسیده است.

*در بخش موسیقی هم سعی کردیم که این مصوبه را که دستاویزی برای برخورد با کنسرت‌های موسیقی بود، اصلاح کنیم. یکی از نمایندگان مجلس گفته، این کار خلاف قانون است؛ ولی مصوبه‌ای که سال ٣٦ تصویب شده و تمام اماکن را از هتل و تالارهای عروسی را با عنوان اماکن برشمرده تا برای برگزاری مراسم از شهربانی مجوز بگیرند، آیا این تخلف است یا این‌که الان مصوبه را اصلاح کردیم که برای این کار باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند. من بارها تأکید کرده‌ام که لغو این کنسرت‌ها کمترینش به نیروی انتظامی برمی‌گردد و بیشترش به دستگاه قضایی برمی‌گردد که حکمی صادر کرده‌اند تا از برخی مسائل پیشگیری کنند. متأسفانه برخی‌ها بی‌جهت سروصدا می‌کنند و صحبت‌های‌شان دور از انتظار است. اگر مصوبه‌ای که ما اصلاح‌اش کرده‌ایم خلاف قانون باشد هیئت نظارت بر مصوبات دولت می‌تواند ردش کند که این کار را نکرده است. این مصوبه اصلاح و تصویب شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

*(درباره معاونت سینمایی) در حوزه سینمایی هم با آمدن آقای ایوبی تحولی ایجاد شد. در تمام سال ٩٣ کمتر از هشت میلیون نفر به سینما رفتند و امسال فقط در سه ماهه‌ی اول هشت میلیون نفر به سینما رفته‌اند. 

*از ائمه جمعه و دلسوزان جامعه (که می‌دانم اگر گاهی نکته‌ای اعلام می‌کنند تنها از سر دلسوزی است و اگر گاهی نظرهایی اعلام می‌کنند علتش باورکردن خبرهایی است که در برخی سایت‌ها هست) می‌خواهم کمی تحقیق کنند که آیا خبر درست هست یا نه و بعد اظهارنظر کنند. گاهی امام جمعه‌ای در شهری که اصلا در نقشه با ذره‌بین باید پیدایش کرد، در خطبه‌هایش گفته که عنوان «اسلامی» وزارت ارشاد را باید برداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
94
19
چون هزاران مدیر بی کفایت دعوت به مسیری غیر از تقوی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
نتیجه مخالفت ها با تغییر مدیران توسط روحانی این می شود.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
این بنده خدا مگه چی گفته که این همه منفی گرفته؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
پس چرا دوره حگومت دولت دست پاکان که مدیران با کفایت بودنند چرا تقوا روز به روز قهقرا رفت ؟؟چون هر چه گفتند و ...دروغ شعار بود معلوم نشد صد هامیلیاردها دلار مملکت کجا چال شد که مردم فقر فقرترشدنند
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چون عالم بی عمل حرفش اثر ندارد....یکی را گفتند عالم بی عمل به چه ماند؟ گفت به زنبور بی عسل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
رطب خورده كي منع رطب كند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
94
عجب ! آیا این آمار درست است ؟ یعنی نهادهای فرهنگی بجز ارشاد هر سال شش هزار میلیارد تومان بودجه مملکت را میل میکنند ؟ نوش جانشان . بیخود نیست همه مردم ، ... و با فرهنگ شدند . بیخود نیست که کشور در فرهنگ به اوج رسیده است . کاش یک هزارم این بودجه ، دست اهلش داده میشد تا کشور را گلستان کنند . قطعا این رقم ، جدا از ارقامی است که بعنوان وجوهات پرداخت میشود و جدا از مبالغی است که ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
45
چون آنها که دعوت به تقوی می کنند خودشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
26
واقعاً متاسفم.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
2
71
درودبر علی جنتی انقلابی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
17
اون شش هزارمه اختيارش رو دارن دنبال اين هزارهستندكه جمعش بشه ٧٠٠٠خيالشون
راحت بشه
دهه چهارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
30
همه دنيا با مشكلاتشان به صورت علمي برخورد ميكنند ولي ما تمام مشكلاتمان ،از اقتصاد و صنعت و آموزش و پرورش و نظامي گري و ورزش و مسائل اجتماعي و فرهنگي را از فيلتر ايدئولژي و ديني ميخواهيم حل كنيم! آيا اين روش در چهار دهه كه از انقلاب شكوهمند گذشته جواب داده است؟ تا كي براي آزمون و خطا وقت داريم؟
آيا حيف و ميل اينگونه بيت المال ،حرام نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
کدوم دنیا منظورتون هست آمریکا یا انگلیس یا فرانسه ...آره خیلی علمی برخورد میکنن راست میگی نمیدونم بر اساس کدوم علم پهباد های بدون سر نشین یا کمک به تروریست ها برای کشتن مظلومان بیچاره مطابقت میکنه بعد هم شما دیدتون در مورد دین کوتاهه لطفا چند تا از کتاب های شهید مطهری رو بخونید.
حسین
|
United States of America
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
2
19
آقای جنتی از سازمان اوقاف هم می گفتید که به حال خودش رها شده و بسیار بسیار مبالغ گنده تر از این حیف میشه و کسی نیست پیگیر بشه چون همه این ثروت موقوفات و بقاع متبرکه افتاده در دست عده ای که هیچ اهمیتی به نیت موقوفات و درآمد موقوفه و بقاع متبرکه نمی دهند.لااقل اداره کل ما که اینجوریه و احساس عذاب می کنم که اینجا به این روز افتاده و این وضعیت ده ساله ادامه داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
14
فقط پول پرستی و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
2
22
ديواردولت كوتاه است
هر چیزی را پایانیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
2
36
سیره امیرالمؤمنین پیشه کنید تا کلامتان نافذ گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
35
کار فرهنگی؟؟
کار فرهنگی رو نمی توان از ضد فرهنگ انتظار داشت
این ها فقط پول میخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
تو راست میگییو
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
27
چون بی عدالتی در ادارات بیداد میکنه
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
35
آقای جنتی راست میگه بهر طریقی که شده از عملکرد دولت ایراد بگیرن خب مردم که می دونن این همه بی حجابی خیلی به وزارت ارشاد ربط نداره باید واقعیت ها رو گفت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
37
تا تفکرات داعشی در کشور باشد به این معنی" که همه باید مثل من فکر کنن و عمل کنن "کارها سامان نمی گیرددر کشوری مانند ایران با هشتاد میلیون نفر با تفکرات دینی خود مردم مرزها را بهتر از آقایان بلدند
صادقي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
29
به هرحال بايستي واقعيت راقبول كنيم .حقيقت را جناب جنتي گفتند .به فكر چاره كارباشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
9
تعداد مهم نیست ، چقدر آسیب ها اجتماعی از فعالیت های فکری کاهش و گزارش شده
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
43
٥٠‌ هزار عالم و ٨٠٠ امام‌جمعه هرهفته مردم را به‌تقوا دعوت می‌کنند؛ پس چرا وضع این‌ است ؟

وزیر فرهنگ زد وسط خال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
بهتر بود آقای جنتی حساب روحانیت سنتی حوزه را از امامان جمعه و روحانیونی هستند جدا می‌کرد
کیومرث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
10
2
در جواب تیتر مطلب‌تان: چون دیگر حنای شما رنگی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
32
جوابی برای جنتی ندارند
احسنت به ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
اگر حقیقت را نگاه کنید دعوا سر لحاف ملاست. آنها می خواهند همین یک هزار میلیارد بودجه وزارت ارشاد را هم صاحب شوند. آن موقع بی خیال مسائل فرهنگی کشور می شوند همان طور که زمان احمدی نژاد بی خیال این همه فساد، دزدی، دروغگویی، اختلاس، تورم وحشتناک، تحریمهای بین المللی و حیف و میل بیت المال و .... شدند.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
21
شما بايد خوب بدانيد چرا مردم به حرفهاى اين افراد اعتقادى ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
14
تعداد مهم نیست
ذهن مدبر مهم است
همت مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
25
با احترام به روحانیت که از ابتدا لباسشان مرامشان وخودشان برای ما قداست زیادی داشت.دارد درنمازهای جمعه 99درصد سخنرانی هایشان سیاسی وجناهی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
22
زودتر باید واکنش نشان می داد. ولی محکم و عالی بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
22
کاش تمام این پولها و تمام پولهای دیگر ..... صرف ریشه کنی بیکاری جوانان میشد آنوقت وضعیت این نبود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
21
مردم ازاین همه دروغ خسته شدن به خاطرهمین امامان جمعه هرچی دعوت میکنن به تقوافایده ای نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
20
نصیحت کننده باید اول ازخودش شروع کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
18
مگر خود اصلا تقوي دارند؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
22
دعوتشان بي تاثير است:
چون حرف و عملشان دوتا است
چون همان زمان دعوت به تقوا ، تقوا را رعايت نمي كنند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
25
کار به عمل براید
مردم عمل را میبینند نه حرف های این 800 تا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
13
حل مشکلات موجود در گرو پاسخ به این سوال است .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
4
افسوس
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
10
وقتی مردم میبینند که مسئولین رده بالای کشور فرضا" از اصلاح طلبان که محبوب اکثریت جامعه هستند مغرضانه بد گویی میکنند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
8
چون در ايراني كه تبعيض عليه مردم اقوام مذاهب هست اين اقشار بي خيال مملكت ميشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
حتی چند لحظه!!.......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
9
احسن بر شما دكتر ايران پرست
صفرپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
9
2
دلیل1رواج بی تعهدی درادارات.2رسوخ فرهنگ ابتذال درسنین جوانی.ازطریق ماهواره وشبکه های مجازی و بعضی برنامه های صداو سیما.3عدم جذب جوانان یا کم توجهی به انان دربسیاری ازمساجد4بی توجهی وعدم دغدغه هنرمندان درساخت اثری که جوان پسند وراهنمایش درزندگی باشد.یعنی قدرت فهم اورا بالابرده .ودرهردوره ای بازبان همان دوره انجام گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
9
عالم بی عمل به چه ماند ... زنبور بی عسل
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
8
گفت به زنبور بی عسل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
13
2
جواب جنتی وکامنتهای مزخرف اینه اگه مردی بگذار : قرآن کریم بیش از ۲۵۰ بار بر تقوی تاکید نموده اهل بیت وخصوصا امیر مومنان هم به شدت و به شکل بسیار متعدد مردم را دعوت به تقوی کرده اند اما چرا وضعیت این طوری است آیا نعوذ بالله مشکلی وجود دارد ؟ مشکل این جاست که مسئولین فرهنگی ارشاد فرهنگ را موسیقی و کنسرت واختلاط می دانند ونه تقوی بلکه در دیدگاه اینان تقوا نوعی عقب ماندگی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
آب نباید ماندگار بشود یا علی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
10
درود بر اقای جنتی
این وزیر شجاع و مقتدر و با لیاقت
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
4
11
به نظر من تا زمانی که مردم ایران به قرآن عمل نکنند و کفار به قرآن عمل کنند خدا نیز در رحمتش را بسته نگه خواهد داشت ای مردم غربی ها به قران عمل می کنند که کشورشان اینطور آباد است ولی چون کشورهای مسلمان از جمله ایران به قرآن عمل نمی کنند بدبخت و بیچاره هستند یک انگلیسی گفته بود تمام بدبختی ما از این است که مسلمانان به قرآن عمل می کنند در زمانی که مسلمانان به قرآن مجید عمل می کردند توانستند علوم را از دل قرآن بیرون بکشند و تککنولوژی و صنعت را وارد جامعه مسلمین کنند اگر شما به همین سوره الحدید توجه کنید می توانید به خواص آهن پی ببرید که چه استفاده هایی می توان از آن ببریم ولی بجای اینکه ما چشممان به این سوره بیافتد چشممان به محصولات دست چندم غرب و شرق است تا زمانی که به قرآن عمل نکنید همین آش است و همین کاسه و چه بسا خداوند کافران را بر جامعه مسلمین مسلط کنند وای از آن روز هنوز دیر نشده به این می گویند تقوا نه این که فقط بگوییم حلوا تقوا شکم بگویید علم را از دل ایه های قرآن بیرون بیاور و به آیات قرآن عمل کن نه اینکه فقط انرا مثل طوطی بخوان و از حفظ کن زیرا طوطی هم از تو بهتر قران ر از حفظ می کند
پاسخ ها
منم هوشیارم
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
ای بابا
پل سيو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
12
عالم به كسي گفته مي شود كه خدمت ياخدماتي به جامعه بشري بكند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
10
براى اينكه همين أفراد حرفهايشان با عملكردشان زمين تا اسمان فرق مى كند
مردم وقتى اين تفاوتها را مى بينند مو عظه هاى اين أفراد را قبول نمى كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
15
چون در خلوتشان آن کار دیگر میکنند
حنایشان دیگر رنگی ندارد آقازاده هایشان در حال عشق و حال و جوانان مملکت در آرزوی کار و تشکیل زندگی و....
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
4
خودشان عمل نمی کنن مردم که کور نیستن میبین
ژاکلین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
2
چون

دو صد گفته چون نیم کردار نیست.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
1
دلیل همه مشکلات این است که خواستید من درآوردی حکومت بکنید. خلاف جریان آب و بدون تدبیر عمل می شود.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
1
همین سیاستهای رباخواری منتشر شده توسط بانک مرکری و عدم مدیریت مالی و عدالت مالی که به گفته امیرالمومنین (ع) که اگر فقر از دربی وارد شود ایمان از در دیگر خارج خواهد شد.

هر کسی سر برجی دارد و مجردی هم سربرجی و سربرج مجردی که میرسد خدا میداند که مجردین با چه روشهایی آنرا رد میکنند.
فريبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
خوب براي اينكه اين مردم سراسر تقوي هستن كه در تمام شرايط سخت و مشقت بار كشور چون سنگ صبور شدن. اين آموزش تقوي بايد براي خود آقايان و رئوس هرم كشور باشه كه هر روز از يك قسمت صداي چپاولشون بالا ميره!
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
بخاطر دروغگویی .چاپلوسی .ظاهرسازی. کلک ونیرنگ خدا به داد این کشور برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
چون اونائی که دم از تقوا میزنند هیچکدام .... و اصولاً دنبال........هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
کاش یک نظرسنجی از میزان رضایت و نارضیتی مردم از وضع موجود و مسببان آن انجام میشد تا بفهمند مردم واقعا از دستشون خسته شدن.
در جواب سوالتون:
چون به چیزی که میگن ایمان ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
کاش یک نظرسنجی از میزان رضایت و نارضیتی مردم از وضع موجود و مسببان آن انجام میشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین