کد خبر: ۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۶

ایران در رادیوهای بیگانه

آفتاب‌‌نیوز :


* * *
رادیو امریکا:
در پاکستان هزاران افراطی اسلامی در شمال غربی این کشور علیه حمله موشکی هفته گذشته امریکا به روستایی در مرز شمالی افغانستان که سران القاعده را هدف قرار داد دست به اعتراض زدند.
* یک اتوبوس مملو از جمعیت در کشمیر هند به دره عمیقی افتاد و دست کم 50 تن در این سانحه کشته شدند.
* نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام شد بنا به گفته مسئولین احزاب شیعه بالاترین آرا برای مجمع ملی این کشور را به دست آوردند اما برای یک اکثریت مطلق کافی نیست.
* رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه می گوید ایران آماده انجام مذاکرات در مورد جزئیات پیشنهاد مصالحه جویانه مسکو برای انجام غنی سازی اورانیوم در خاک روسیه است.
* در پی پخش نوار صدای اسامه بن لادن رهبر تروریستی القاعده مقام های امریکا می گویند قصد ندارند طرح آماده باش در کشور را بالا ببرند.
رادیو بی بی سی:
ایران به منظور بی اثر کردن احتمالی تحریم ها علیه این کشور انتقال دارایی های این کشور در بانک های اروپایی را آغاز کرده است.
* رئیس جمهور ایران ضمن دیدار خود از دمشق پایتخت سوریه با رهبران گروه های شبه نظامی فلسطینی دیدار و گفت و گو کرد.
* ترکیه می گوید مبارزه با آنفلوآنزای مرغی در این کشور به واسطه آن که کشورهای همسایه حاضر نیستند وجود این بیماری در خاک خود را تایید کنند با اشکالات زیادی مواجه شده است.
* تازه ترین گزارش های رسمی در ایران تایید می کند که بیش از 130 درصد از دانش آموزان مدارس در معرض خطر مصرف مواد مخدر قرار دارند.
رادیو رژیم صهیونیستی:
وزیر دفاع اسراییل شائول موفاز دولت های سوریه و حکومت دینی ایران را مسئول تعرض جدید در تل آویو دانست وی گفت: تشکیلات امنیتی اسرائیل دلایل قاطعی در اختیار دارند که نشان می دهد حکومت دینی ایران همراه با رژیم سوریه ترور علیه اسراییل را هدایت می کنند. وی گفت: انفجار در تل آویو هنگامی رخ داد که رئیس جمهوری ایران در دمشق با همتای سوری دیدار داشت.
* آگاهان سیاسی در اروپا سخنان هشدار دهنده روز گذشته رئیس جمهوری فرانسه پرزیدنت ژاک شیراک را اخطاری به حکومت دینی ایران دانستند.
* دیک چنی به حکومت ایران هشدار داد که اگر آن رژیم بخواهد به تعرض علیه اسراییل دست بزند ایالات متحده از این کشور حمایت خواهد کرد.
* در اسراییل نتایج یک نظر سنجی نشان داد که طرفداران و مخالفان حمله نظامی اسراییل به تاسیسات حکومت دینی ایران در صورت شکست خوردن تلاش های دیپلماتیک با هم برابر است.
* معاون ریاست جمهوری اندونزی به حکومت ایران هشدار داد که رفتاران رژیم ممکن است برای جهان فاجعه بار باشد.
* رئیس جمهوری حکومت دینی ایران امروز در ادامه دیدار از سوریه باسران چند سازمان ترور فلسطینی و عربی و از جمله دبیر کل گروه حزب الله لبنان دیدار کرد و از آنان خواست به عملیات تروریستی علیه اسراییل ادامه دهند و مطمئن باشند که همچنان از کمک های گسترده مالی و لجستیک حکومت ایران برخوردار خواهند شد.
* رئیس جمهوری حکومت دینی ایران با سران 9 سازمان تروریستی فلسطینی که دفاتر آنها در دمشق برقرار است دیدار و گفت و گو داشت و از آنها خواست به ترور و جنایت علیه اسراییل نه تنها ادامه دهند که بر دامنه آن بیفزایند.
* در واشنگتن سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده سفر آقای احمدی نژاد به سوریه را نشان دیگری از انزوای دو رژیم حاکم بر ایران و سوریه دانست و گفت: حکومت های سوریه و ایران هر دو نظام های سرکوب گر و مستبد هستند و هر دو از تروریسم حمایت می کنند.
* وزیر دارایی حکومت دینی گفته های رئیس کل بانک مرکزی ایران را نادرست خواند که فاش ساخته بود حکومت ذخیره های کلان ارزی ایران را از بانک های معتبر اروپا و جهان به بانک های مشکوک کشورهای آسیای جنوب شرقی منتقل ساخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین