کد خبر: ۳۸۴۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
مشاور بشار اسد:

اتفاقات سوریه، یمن، لیبی، عراق و تونس به نفع رژیم صهیونیستی است

'بثینه شعبان' مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: آنچه که در کشورهای سوریه، یمن، لیبی، عراق و تونس روی می دهد به نفع رژیم صهیونیستی، در میدان نبرد این رژیم با کشورهای عربی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شعبان افزود: مردم سوریه همواره در فکر مردم فلسطین بوده و این امر را بر خود واجب دانسته است، چرا که فلسطین، سوریه و کشورهای عربی دارای یک سرنوشت و آینده مشترک هستند.

بثینه شعبان در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با هیات جمعیت دوستی فلسطین و ایران با اشاره به فداکاری های جوانان فلسطینی در کنار ارتش سوریه در جریان نبرد با تروریسم در این کشور گفت: برخی گروه های فلسطینی در کنار نیروهای ارتش سوریه می جنگند، زیرا جنگ (با تروریسم)، هویت و آینده ما یکی است.

وی در ادامه از اقدامات فرهنگی و تمدنی جمعیت دوستی فلسطین و ایران و موسسه القدس جهت تقویت و حمایت از موضع گیری مقاومت تقدیر کرد و گفت: این دیدار با هدف تمرکز بر محور مقاومت، اهمیت فعالیت های فرهنگی، داخلی و اجتماعی، توجه به جایگاه شهدای مقاومت و رسیدن به تفکری که شهدای لبنان، فلسطین و سوریه همگی شهدای امت هستند، برگزار شد.
شعبان در ادامه تاکید کرد: زمانی که با یکدیگر هماهنگ می شویم و تمامی نهادهای ما موضع گیری واحدی داشته باشند، قدرت ما بیشتر می شود و آن زمان می توانیم با طرح صهیونیستی در فلسطین و کشورهای عربی مقاومت کنیم.

مشاور اسد در پاسخ به سوالی درباره جنایت هولناک گروه های تروریستی در بریدن سر یک کودک فلسطینی در حومه شمالی حلب در اردوگاه فلسطینی 'حندرات' گفت: بریدن سر این کودک فلسطینی بسیار شبیه به قتل 'محمد الدوره'، کودک فلسطینی است.
وی افزود: اختلاف مکان آن دو را در نظر نمی گیرم، چه در فلسطین و چه در حلب همه کودکان ما از سوی صهیونیسم هدف حمله هستیم، اما نکته قابل توجه در این امر رسانه ای است که توانست جنایت کشتار الدوره را خاموش کرده و از تاثیرات آن بکاهد.

مشاور اسد گفت: در حقیقت نبرد ما رسانه ای نیز هست و به همین دلیل ما باید تلاش کنیم صدا و تصویر خود را به جهان برسانیم و به همه بفهمانیم که آنچه امروز در کشورهای عربی رخ می دهد، نسخه دوم آن چیزی است که رژیم صهیونیستی در طول ۶۰ سال در فلسطین اشغالی مرتکب می شود به همین دلیل است که می گویم مقاومت در سوریه عراق، یمن، لیبی و یا هر کشور عربی همان مقاومت در فلسطین است زیرا برای تمدن، هویت و آینده است.
محمد الدُوره کودک ۱۲ سالهٔ فلسطینی که در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۰ در منطقه
«نتساریم» در نوار غزه، در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

تصویر کشته شدن محمد الدوره در هنگامی که در پشت پدر خود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیست در امان باشد، توسط تصویربردار عرب شبکه دو فرانسه ضبط و از این شبکه پخش شد که حاکی از آن بود که محمد الدره در اثر اصابت شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.
گروه تروریستی نور الدین زنکی وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه که به اعتقاد غربی ها از مخالفان میانه رو می باشد، هفته گذشته پس از اشغال اردوگاه فلسطینی حندرات در حومه شمالی حلب یک کودک 12 ساله را به اتهام همکاری با ارتش سوریه سر برید.
انتشار ویدیو این اقدام غیر انسانی در رسانه های اجتماعی انزجار عمومی گسترده ای علیه این گروه تروریستی در بر داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین