کد خبر: ۳۸۴۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

ستاره اسکندری: عدم امنیت شغلی جزو ذات بازیگری است/ دلایل بازیگران برای بیکاری غلط است

بحث بیکاری بازیگران در سینمای و تلویزیون با اظهار نظرهای متفاوت بازیگران به سوژه داغی تبدیل شده و به طوری که هر کدام دلایلی را برای کم کاری و بیکاری این روزهای شان بیان می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : مدتی است برخی بازیگران تلویزیون و سینما در گفت و گو با رسانه های مختلف از حال و روز ناخوش اهالی سینما و تلویزیون خبر می دهند. به عقیده آنها اوضاع کاری چندان مساعد نیست، فیلمنامه خوبی به دست آنها نمی رسد و خلاصه پیشنهاد قابل توجهی به آنها داده نمی شود.

ستاره اسکندری یکی از بازیگران سینما و تلویزیون در گفت و گو با «ایران آنلاین» درباره بیکاری بازیگران می گوید : عدم امنیت و ثبات جزو ذات بازیگری است؛ نباید در آن شک داشت. بیکاری بازیگران اتفاق جدیدی در دنیای هنرمندان سینما و تلویزیون نیست. بازیگران تا وقتی سرکار هستند و شرایط خوب است، اعتراض نمی کنند؛ اما به محض اینکه بیکار می شوند شروع به غر زدن کرده و حرف های عجیب و غریب می زنند که فساد سینما و تلویزیون را پر کرده است  .

اسکندری انتشار صحبت های بازیگران ناراضی که بیشتر آمیخته با مسائل شخصی و خصوصی بوده را از مهم ترین دلایل برای انتشار بحث های جنجال برانگیز درباره بیکاری بازیگران می داند، که بیشتر هم در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و آمیخته با مسائل خصوصی و شخصی بازیگران است.

اسکندری می گوید :ما با انتخاب حرفه بازیگری قبول کردیم تا زندگی پرتلاطمی داشته باشیم ،پس نباید انتظار داشته همیشه در اوج  بمانیم فقط در نقش های اول و کلیدی بازی کنیم ،نقش خوب همیشه در انحصار یک بازیگر نیست و زمان شرایط ایفای نقش بازیگران را تغییر می دهد.

به نظر اسکندری بیکاری جزو ایرادهای حرفه بازیگری نیست، بازیگران باید تلاش کنند تا عرصه را برای حضور افراد غیر متخصص در عرصه بازیگری سد کرده، خودشان دست به کار شده و برای حرفه شان کاری انجام دهند. خیلی خوب است از بازیگرانی که از بیکاری شکایت می کنند بپرسیم شما برای بهبود شرایط بازیگری چه کاری کردید و چقدر در حرفه تان جریان ساز بودید؟

به اعتقاد اسکندری مشکلاتی که همه بازیگران آن را دلیل بیکار شدن شان می دانند مثل مافیا، کیفیت پایین و ضعیف بودن فیلنامه ها چیز جدیدی نیست که به آن اعتراض می کنند. بازیگران حق انتخاب دارند و برخی مثل من می خواهند گزیده کار کنند. فیلنامه خوب هم کم است و باید ریسک بیکاری طولانی مدت را  برای بازی در فیلنامه های قوی و حرفه ای را پذیرفت.

اسکندری تاکید می کند دلایلی که بازیگران برای بیکاری شان این روزها بیان می کنند دلایل غلطی است و بیکاری فقط در کمین هنرپیشه ها نیست و همه از بیکاری دچار مشکلات روحی و خانوادگی می شوند. بازیگران همیشه در اوج نمی مانند؛ افسردگی، دلزدگی و حتی حذف شدن، از حقایق دنیای بازیگری است.

این بازیگر می گوید: بازیگران راه درستی را برای اعتراض به  بیکاری انتخاب نکرده اند و شبکه های مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام ابزار مناسبی برای زیر سئوال بردن حرفه بازیگری نیست .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین