کد خبر: ۳۸۴۳۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

اردوغان: مردم‌ خواهان‌ اعدام کودتاچیان هستند

گر ترکیه دوباره مجازات اعدام را برقرار کند، مذاکرات پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا «فورا»متوقف می شود «زیرا کشوری که در قوانین قضایی خود مجازات اعدام دارد در اتحادیه اروپای جایی نخواهد داشت.»
آفتاب‌‌نیوز : رئیس حزب عدالت توسعه گفت که مردم ترکیه خواهان برقراری مجازات اعدام برای کودتاچیان هستند.

به گزارش  واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به شبکه تلویزیونی ای ار دی آلمان گفت مردم ترکیه خواهان برقراری مجازات اعدام هستند و باید به این خواسته آنها گوش داد.

وی افزود:«امروز ملت چه می گویند؟ آنها خواهان برقراری مجازات اعدام هستند و ما، به عنوان دولت، باید به آنچه مردم می گویند گوش دهیم. ما نمی توانیم بگوییم نه ما به این موضوع علاقه نداریم.»

ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در گفتگو با شبکه فرانس دو اعلام کرده بود اگر ترکیه دوباره مجازات اعدام را برقرار کند، مذاکرات پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا «فورا»متوقف می شود «زیرا کشوری که در قوانین قضایی خود مجازات اعدام دارد در اتحادیه اروپای جایی نخواهد داشت.»

ترکیه در سال 2004 در چارچوب مذاکرات در مورد نامزدی برای پیوستن به اتحادیه اروپا، مجازات اعدام را لغو کرد. اما در خواست ها برای برقراری مجدد آن طی روزهای بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه شدت گرفته است.

اردوغان پس از این کودتای نافرجام در جمع هواداران خود خطاب به کسانی که در جمعیت فریاد «مجازات اعدام» سر داده بودند، اعلام کرد این موضوع می تواند در پارلمان ترکیه بررسی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
فريبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
اين همان زبان خشونت و ديكتاتوري ست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
مارمولك
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین