کد خبر: ۳۸۴۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

آب معدنی لوکس ۶۰ هزارتومانی در تهران! +عکس

دبیر انجمن آب های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: آب معدنی های خاص نروژی برای ادم های خاص راهی بازار ایران شده است.
آفتاب‌‌نیوز : صبحانه آنلاین: پیمان فروهر، دبیر انجمن آب های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: اب معدنی خاص با برند ووس از نروژ به برخی فروشگاه های خاص شمال تهران راه یافته است.

وی می افزاید: تا چندی پیش این  آب معدنی به صورت قاچاق به بازار می آمد اما اخیرا سازمان غذا و دارو مجوز واردات این برند را صادر کرده است که البته مصرف کننده آن، برخی سفارت خانه ها و افراد خاص در ایران است.
 
آب معدنی لوکس ۶۰ هزارتومانی در تهران! +عکس
 
وی با بیان اینکه صنعت آب های آشامیدنی بسته بندی و معدنی در ایران نوپاست اضافه کرد: کمتر از 3 درصد جمعیت ایران از آب های بسته بندی استفاده می کنند و به محض ایجاد تنش اقتصادی و معیشتی، بسیاری از مصرف کننده های ایرانی بلافاصله این محصول را از سبد کالایی خود حذف می کنند.

فروهر گفت: تشکل ها و تولید کننده های ایرانی فعال در صنعت آب، هر ساله آرزو می کنند هزینه های تولید افزایش نیابد تا بتوانند قیمت را پایین نگه دارند و مردم به خرید این محصول تشویق شوند.

وی افزود: مخاطب آب های بسته بندی وارداتی مشخص و افراد بسیار انگشت شمار هستند و فروش وسیعی برای این محصول پیش بینی نمی شود.

دبیر انجمن آب های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: البته به صنعت ما آسیبی نمی زند زیرا مردم توان خرید آب بسته بندی تولید داخل را با قیمت 800 تومان هم ندارند چه برسد به اینکه برند 30 تا 60 هزار تومانی بخرند.

فروهر افزود: در کشوری که شرایط اقتصادی مردم خاص است در آب آشامیدنی هم اختلاف طبقاتی را در حدی ببینیم که فردی از خودرویش پیاده شود و بطری یک لیتری را 40 تا 50 هزار تومان بخرد، در حالیکه برای مصرف عادی خود هم استفاده نمی کنند برای محافل خاص خود از این آب وارداتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر آب بسته بندی از مجرای قانونی وارد شود سلامت را تهدید نمی کند زیرا برند ووس از برندهای شاخص دنیاست و کیفیت متناسب و مطلوبی دارد اما برای سلامت روان جامعه کار درستی نیست جامعه ای که مردم سختی معاش و هزینه های زندگی دارند آب 40 هزار تومانی وارد شود در حالیکه صنعتگر ما نتواند آب هزار تومانی را بفروشد.

دبیر انجمن آب های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: اگر آنالیز فیزیکی و شیمیایی این آب را بررسی کنیم مشاهده می کنیم هیچ چیز خاصی ندارد فقط تفاوت این است که این آب برند جهانی است با بسته بندی و طعم های متفاوت اما از نظر محتوی چیز خاصی ندارد.

فروهر افزود: این برند در سطح دنیا جزء برندهای برتر است اما مردم بدانند این آب کار خاصی در بدن نمی کند و از نظر آنالیز معدنی جزء آب های معدنی با غنای پایین است.

وی گفت: تنها صنعتی که در ایران 4 برند برتر جهان اقدام به تولید کرده اند صنعت آب بسته بندی است و همه برندهای ایرانی نیز جزء سرمایه های ایران هستند از این رو به هیچ هم وطنی خرید آب بسته بندی ووس را توصیه نمی کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین