کد خبر: ۳۸۴۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

دستگیری کلاهبرداران 60میلیارد ریالی/ پیگیری پرونده هکر عربستانی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) از کشف 2 پرونده شاخص به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال در تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : سردار کمال هادیان فر افزود: در این خصوص بالغ بر 209 هزار اطلاعات حساب بانکی مشتریان توسط تعدادی از کارمندان 2 شرکت متوالی تراکنش و امنیت، سرقت شده بود که چهار تن از متهمان این پرونده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**پیگیری پرونده هکر عربستانی توسط پلیس فتا

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا با اشاره به پرونده هکر عربستانی تاکید کرد: این هک، ارزش مالی زیادی ندارد و هیچ گونه اطلاعاتی از سایت های دیفیس *(deface) شده برداشت نشده و اساسا هکر قادر به سرقت اطلاعات نبوده است.
هادیانفر، گفت: در این خصوص تمام مستندات فنی و قانونی به پلیس کشور عربستان از طریق مجاری بین المللی پلیسی ارسال شده است و منتظر اعلام پلیس این کشور درباره شناسایی و برخورد قانونی با هکر یاد شده هستیم.

وی اضافه کرد: پلیس عربستان باید بر اساس تعهدات و همکاری پلیسی، پاسخ مستند، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارائه دهد.
به گزارش ایرنا پیش تر ، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در خردادماه امسال از حمله هکرها و اختلال موقت در سایت های مرکز آمار و ثبت اسناد خبر داده بود .سایت مرکز آمار ایران هم نخستین سایتی بود که خبر هک شدن آن به گوش رسید . این سایت در شامگاه چهارم خرداد ماه از دسترس خارج شد و کاربران برای مدتی نتوانستند به هیچ یک از بخش های این سایت دسترسی داشته باشند.

سردار کمال هادیان فر نیز در این خصوص اظهار کرد: این حملات هیچ ربطی به داعش نداشته است و سایت های ما مورد سرقت قرار نگرفته اند. یک مورد حمله را در تاریخ چهارم خردادماه رصد کردیم که از سه کشور با تمرکز کشور عربستان انجام شده بود؛ آی پی بدست آمده نشان می دهد که حمله هکرها از سمت کشور عربستان صورت گرفته است که مرکز آمار ایران ، سایت مورد هدف، بود.

** افزایش 62 درصدی جرایم سایبری
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه در سال قبل 62درصد افزایش داشته است؛ بیش ترین جرایم را به ترتیب اولویت شامل برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی ، مزاحمت های اینترنتی ، موضوعات اخلاقی ، نشر اکاذیب و کلاهبرداری برشمرد .
وی افزود : با تلاش های جدی که توسط پلیس سایبری کشور در حوزه های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده است، شاهد کاهش برداشت های غیر مجاز بوده ایم ولی در این خصوص باید همکاری و تعامل سازمان ها، بانک ها و مردم با این پلیس بیشتر شود.

**یوستن مرکز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش

این مقام ارشد انتظامی در ادامه درباره جدیدترین اقدامات بین المللی پلیس سایبری کشور بیان کرد: در آخرین نشست روسای پلیس های سایبری اوراسیا که در ماه جاری برگزار شد؛ پلیس فتا گزارشی در خصوص موضوعاتی همچون فعالیت گسترده گروه های تروریستی مانند داعش ، القاعده و النصره در فضای مجازی ارائه کرد.
به گفته این مقام انتظامی ، پلیس ایران همچنین در این نشست به مواردی همچون باز بودن پروفایل های توئیتر، فیس بوک و برخی پیام رسان های تلگرام جهت فعالیت های گروه های تروریستی به منظور جذب ، آموزش و به کارگیری نیروهایی برای انجام فعالیت های تروریستی در دنیا انتقاد کرد.

وی اضافه کرد: این گزارش، خوشبختانه با حمایت چند کشور منجر به ایجادسیستم جدید مرکز سایبری اینترپل در جهت پیوستن به ائتلاف ضد داعش شد.
رئیس پلیس سایبری کشور ابراز امیدواری کرد که سازمان اینترپل ضمن پیوستن به ائتلاف ضد داعش، عزم جدی تری در برخورد با گروهک های تروریستی که باعث نا امنی و نگرانی مردم جهان شده اند با همکاری پلیس سایبری سراسر جهان داشته باشد .
این مقام مسئول انتظامی افزود: در نشست روسای پلیس های سایبری اوراسیا از تلاش های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جرایم سایبری تروریستی تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین