کد خبر: ۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۵

كيك برفي جشنواره برلين راافتتاح کرد

آفتاب‌‌نیوز : فيلم «كيك برفي» يكي از 26 فيلمي است كه در برنامه رسمي اين دوره از رقابت‌هاي برلين گنجانده شده است. اين فيلم كه محصول مشترك دو كشور انگلستان و كاناداست، 9 فوريه (20 بهمن) در افتتاحيه جشنواره برلين به نمايش درخواهد آمد. 

«رابرت آلتمن»، كارگردان مستقل سينماي آمريكا كه قرار است در ماه مارس جايزه افتخاري اسكار دريافت كند،با فيلم «هم‌نشين يك خانه زرعه‌اي» در اين دوره از رقابت‌ها حضور خواهد يافت. در اين فيلم بازيگراني چون «مريل استريپ»، «ليلي تاملين»، «وودي هارلسون» و «كوين كلين» ايفاي نقش كرده‌اند. 

فيلم آمريكايي «كاپوت» كه يكي از فيلم‌هاي موفق جوايز «گلدن گلوب» بود، در بخش خارج از مسابقه به نمايش درخواهد آمد. 

همچنين تريلر فرانسوي «كمدي قدرت»، با بازي «ايزابل هاپرت» از ديگر فيلم‌هاي اين دوره از جشنواره خواهد بود. 

برخي از فيلم‌هايي كه قرار است در بخش مسابقه جشنواره امسال نمايش داده شوند عبارتند: «رمان جنايي» از ايتاليا، «محله پرجمعيت» از «استراليا» و «مباشر» محصول مشترك آرژانتين،اسپانيا و آلمان. 

برخي از فيلم‌هاي شركت‌كننده در بخش خارج از مسابقه نيز عبارتند از: «جهان جديد» به كارگرداني «ترنس ماليك»، «سريانا» با بازي «جورج كلوني» و «مت دمون» و «علم خواب» به كارگرداني «ميشل گوندري». 

برگزاركنندگان پنجاه و ششمين جشنواره برلين اعلام كردند كه جزئيات برنامه‌ها و شركت‌كنندگان اين دوره از رقابت‌ها را طي كنفرانسي كه 30 ژانويه (10 بهمن) در برلين برگزار مي‌شود، به اطلاع عموم خواهند رساند. 

جشنواره برلين به عنوان مهم‌ترين جشنواره اروپايي، امسال از نهم تا نوزدهم فوريه (20 بهمن تا 30 بهمن) در اروپا برگزار مي‌شود و جوايز برندگان آن نيز طي مراسمي در تاريخ هيجدهم فوريه (29 بهمن) به آنها اعطا خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین