کد خبر: ۳۸۴۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

موافقت شورای نگهبان با پیشنهاد دولت؛ زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 96 تغییر کرد؛ 29 اردیبهشت+توضیح

در حالی که امروز برخی رسانه‌ها به نقل از سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بودند که این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 29 اردیبهشت ماه سال 96 موافقت کرده است حالا اداره کل روابط شورای نگهبان همه اخبار منتشر شده منتسب به سخنگوی این نهاد را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- سخنگوی شورای نگهبان، 29 اردیبهشت را زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال 96 اعلام کرد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، عباسعلی کدخدایی در حاشیه نشست روز چهارشنبه شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: این شورا با بررسی کارشناسانه پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری، از میان دو گزینه 29 اردیبهشت و 5 خرداد 1396 با برگزاری این انتخابات در 29 اردیبهشت موافقت کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، پیش از این، وزیر کشور گفته بود: تاریخ‌های پیشنهادی دولت به شورای نگهبان برای ‌انتخابات ۲۹ اردیبهشت و ۵ خرداد است‌. 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین با بیان اینکه در سال 96، 3 انتخابات به‌صورت همزمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نمایندگی 4 حوزه انتخاباتی برای مجلس نیز در سال آینده برگزار می‌شود. تمام بسترهای قانونی لازم برای رقابت‌های احزاب فراهم شده است.

تکذیب تاریخ انتخابات ریاست جمهوری 96

اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرد: در پی انتشار برخی اخبار در تعدادی از رسانه‌ها در گفت‌وگو با دکتر کدخدایی، این خبر تکذیب و اعلام می‌گردد که سخنگوی شورای نگهبان امروز (6 مردادماه) هیچ گونه مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ها نداشته است.

ساعتی قبل در خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از عباسعلی کدخدایی تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حاشیه جلسه شورای نگهبان اعلام شده بود.

در همین حال خبرگزاری تسنیم نیز در همین‌باره نوشته است: پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی است آنچه توسط روابط عمومی شورای نگهبان تکذیب شده، زمان برگزاری انتخابات ۹۶ نیست، بلکه این شورا مصاحبه آقای کدخدایی با یک خبرگزاری را تکذیب کرده است.صبح امروز خبری در خبرگزاری صداوسیما منتشر شد که در آن به نقل از عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان آمده بود که انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم 29 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.

خبر خبرگزاری صداوسیما پس از دقایقی در برخی رسانه های دیگر از جمله خبرگزاری تسنیم منتشر شد. با این حال دقایقی قبل روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه ای نوشت که: "در پی انتشار برخی اخبار در تعدادی از رسانه‌ها در گفتگو با دکتر کدخدایی، این خبر تکذیب و اعلام می‌گردد که سخنگوی شورای نگهبان امروز (6 مردادماه) هیچ گونه مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ها نداشته است."

پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی است آنچه در اطلاعیه شورای نگهبان تکذیب شده نه اصل خبر، بلکه مصاحبه آقای کدخدایی با خبرگزاری صداوسیماست.منابع مطلع به تسنیم گفتند: روابط عمومی شورای نگهبان در واقع گفتگوی آقای کدخدایی با خبرگزاری صداوسیما را تکذیب کرده، والّا خبر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در تاریخ 29 اردیبهشت 96 صحت دارد.  این خبر احتمالاً فردا به صورت رسمی توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
majid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
ای کاش دوم تیر ماه برگزار میشد اردیبهشت زوده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین