کد خبر: ۳۸۵۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
نماینده تبریز:

غفلت کنیم، برند پنیر لیقوان از دست آذربایجان می‌رود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: زمانی که فرش ارز آور بود به این صنعت بی‌توجهی شد و اقتصاد کشور را بر صنعت نفت متکی کردند، امروزه همه از جمله مدیرانمان نفتی شده‌اند؛ به طوری که اگر پول نفت باشد، مدیر هست و در غیر این صورت از نداری گلایه می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد اسماعیل سعیدی" خواستار توجه جدی مسئولان به صنایع فرش و چرم شد و گفت: زمانی استان آذربایجان‌شرقی در این بخش‌ها قطب غفلت کنیم، برند پنیر لیقوان از دست آذربایجان می‌روداصلی کشور بود، اما اکنون وضعیت خیلی خراب است و معتقدم بیکاری هم ریشه در بی توجهی به صنایع دستی و چرم دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید بر ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم، گفت: ضرورت دارد فرش و چرم استان را احیا کنیم، امروزه شهرک چرم گرفتار مشکلات عدیده‌ای است.

سعیدی با بیان اینکه بیکاری ریشه اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی است، اطهار کرد: در استان ما نیروی با نشاط و متخصص و همچنین منابع کافی وجود دارد، تنها مشکل ما بی تدبیری مسئولان است.

وی با بیان اینکه زمانی آذربایجان‌شرقی در دامداری و کشاورزی قطب اصلی کشور بود، اظهار کرد: یکی از استان‌های شمالی کشور می‌خواهد برند پنیر لیقوان را تصاحب کند و اگر غفلت کنیم، این برند جهانی از دست می‌رود.

سعیدی با بیان اینکه در این دوره از مجلس باید به زیرساخت‌های استان و تقویت صبغه نظارتمان توجه کنیم، اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل استان ما فرسوده ترین ناوگان کشور است که این وضعیت برای استانی که دروازه‌ی ورود به اروپاست، قابل قبول نیست.

وی افزود: حل مشکلات زیر ساختی استان نیازمند همت است؛ چرا که سالهاست این مهم، مورد بی توجهی قرار گرفته است.

سعیدی خواستار تسریع در پروژه راه آهن میانه – تبریز و تبریز – بازرگان شد و افزود: سال گذشته استیضاحی برای وزیر نوشتیم که وزیر تسریع در پروژه راه آهن میانه - تبریر و همچنین اقدام عملی در جهت حل موانع در اجرای پروژه تبریز – بازرگان را به ما قول داد که متأسفانه در این زمینه اقدام عملی انجام نگرفت و در این دوره نیز پیگیریهای لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر رفع موانع تولید و صادرات، گفت: بخشی از مشکلات بیکاری کشور مربوط به همین موانع تولید و صادرات است، کمتر از 50 درصد بنگاه‌های تولیدی، شهرک‌های صنعتی و کارخانجات فعال هستند که با ظرفیت زیر 40 درصد کار می‌کنند و پایش انجام گرفته توسط استانداری هم تأیید کننده این موضوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
برند پنیر ،کشک را میبرندجای خود ، مفاخر ملی را میبرند به نام کشور خودشان ثبت جهانی میکنند،
از طرف دیگر مقدسات ملی را ، عربها ادعای مالکیت معنوی خوشان میدانند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین