کد خبر: ۳۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

تولید برق و آب از دیوار آجری هوشمند!

محققان دانشگاه "وست آو انگلند" یک آجر هوشمند تولید کرده‌اند که با استفاده از سلول‌های سوخت میکروبی به تولید برق، آب تمیز و اکسیژن می‌پردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
 امروزه چیزهای زیادی به شکل هوشمند درآمده‌اند و اکنون محققان در بریستول در تلاش هستند تا با استفاده از این آجر هوشمند بتوانند فاضلاب را تصفیه کرده و برق و اکسیژن تولید کنند.

سلول‌های سوخت میکروبی که درون آجرها قرار داده شده و به آن‌ها قابلیت هوشمندی می‌دهند، در گذشته ثابت کرده بودند که تاثیرگذار هستند و از آن‌ها برای تولید برق از ادرار انسان، حشرات مرده و گل ساده استفاده شده بود.

به گفته محققان، "موتورهای زنده" این دیوارها می‌توانند محیط و ساکنان را در داخل و خارج ساختمان حس کرده و واکنش نشان دهند. این دیوارهای راکتور زیستی بسته به شکل برنامه‌ریزی آنها می‌توانند چیزهایی مانند آب ناسالم، دی‌اکسیدکربن، نور خورشید، جلبک، باکتری و مواد مغذی را در خود جذب کرده و در عوض منابعی مانند آب آشامیدنی، اکسیژن، برق، گرما، مواد شوینده تجزیه‌پذیر، زیست توده و فلورسنس‌زیستی تولید کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ،این آجرهای هوشمند تنها بخشی از پروژه بزرگ "معماری زنده" در انگلستان و اروپا هستند که با هدف مقابله حل مشکلات پایداری جهانی فعالیت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین