کد خبر: ۳۸۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

ستاد انتخاباتی کلینتون هک شد

به دنبال این حملات یک برنامه تحلیل داده مورد استفاده دموکرات ها و اطلاعات دیگری که جزییاتشان افشا نشده به دست هکرها افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز : یک شبکه رایانه‌ای مورد استفاده اعضای ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در جریان یک حمله گسترده به سازمان های سیاسی وابسته به حزب دموکرات آمریکا هک شده و اطلاعات آن به سرقت رفته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، این حمله پس از دو حمله هکری دیگر به کمیته ملی دموکراتیک و کمیته جمع آوری پول برای کاندیداهای دموکرات نمایندگی در مجلس نمایندگان آمریکا رخ داده است.

به دنبال این حملات یک برنامه تحلیل داده مورد استفاده دموکرات ها و اطلاعات دیگری که جزییاتشان افشا نشده به دست هکرها افتاده است. در حال حاضر متخصصان امنیت سایبری در حال بررسی سیستم های رایانه ای مورد استفاده حزب دموکرات هستند و هنوز مواردی از نفوذ به رایانه های داخلی این حزب مشاهده نشده است.

به نظر می رسد به دنبال اعلام این خبر موجی از تبلیغات علیه دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه به راه بیفتد. ترامپ هفته قبل در جریان یک سخنرانی و در اقدامی عجیب و شگفت انگیز از روس ها خواسته بود تا به افشای ایمیل های خصوصی هیلاری کلینتون کمک کنند تا تخلفات احتمالی وی در دوره حضور در وزارت خارجه امریکا افشا شود. ویکی لیکس هم افشاگری هایی در همین زمینه داشته و همین امر احتمال همکاری روس ها و ویکی لیکس برای تقویت ترامپ در برابر هیلاری کلینتون را افزایش می دهد.

پوتین رییس جمهور روسیه اخیرا در سخنرانی های خود از ریاست جمهوری ترامپ به طور ضمنی حمایت کرده و ترامپ نیز متقابلا پوتین را ستوده است. این حمایت متقابل با انتقاد شدید برخی سیاست مداران آمریکایی مواجه شده که معتقدند ترامپ حاضر است برای رسیدن به ریاست جمهوری حتی با دشمنان آمریکا متحد شود.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد هکرها به مدت پنج روز به برنامه تحلیلی ستاد انتخاباتی دموکرات ها دسترسی داشته اند. این برنامه برای تحلیل رفتار رای دهندگان مورد استفاده قرار می گیرد و شامل داده های خصوصی افراد مانند شماره کارت اعتباری یا تامین اجتماعی نیست.

وزارت دادگستری امریکا بررسی های خود در این زمینه را اغاز کرده تا مشخص شود آیا این حملات به تهدید امنیت ملی امریکا منجر می شود یا خیر. کارشناسان می گویند این اقدام نشان می دهد دولت اوباما حملات یاد شده را ناشی از مداخله یک کشور خارجی می داند.

پیش از این و در حملات مشابه روس ها به سازماندهی اقدامات یاد شده متهم شده بودند. این بار اف بی آی هم از آغاز بررسی های خود برای تعیین دقت، ماهیت و دامنه این حملات خبر داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین