کد خبر: ۳۸۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۶

امارات هم در مورد پرونده هسته ای ایران نظر می دهد!

آفتاب‌‌نیوز : این موضع را محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابو ظبی وجانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در کاخ الیزه ودر جریان گفتگو با ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد. 

روزنامه البیان امارات که تیتر اول شماره امروز خود را به این خبر اختصاص داده بود در گزارشی در این رابطه نوشت دراین گفتگو که یکساعت ونیم به طول انجامید مسایل مختلف خاور میانه از جمله وضعیت در ایران ، عراق ولبنان مورد بررسی قرار گرفت. 

محمد بن زاید پس از پایان نشست در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد پرونده اتمی ایران گفت : ابتدا باید بگویم که حضور قدرت های اتمی در منطقه خاور میانه مسئله زیان آور است پس به این معنی است که ما مخالف توانمندی های اتمی ایران هستیم ودر این راستا اعلام می کنیم که حضور قدرت های اتمی در خاور میانه مفید نخواهد بود. 

به نوشته البیان وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد خطرات برنامه های اتمی ایران تاکید کرد : هر برنامه ای اتمی درمنطقه خلیج فارس می تواند خطر آفرین باشد. 

سخنگوی کاخ الیزه نیز در مورد برنامه های اتمی ایران گفت : ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه طرف اماراتی را در جریان تلاش های انجام گرفته توسط ترویکای اروپایی قرار داده وبه اطلاع وی رساند که ترویکای اروپایی مجبور شده است نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را درخواست کند زیرا از عدم پایبندی ایران به تعهدات ووعدهای خود در مورد از سرگیری فعالیت های حساس غنی سازی اورانیوم احساس نگرانی می کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین