کد خبر: ۳۸۵۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

فرماندار دزفول:پایگاه چهارم شکاری برای تعیین مرز هوایی دزفول همکاری نمی کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول از همکاری نکردن پایگاه چهارم شکاری برای تعیین مرز هوایی و حل مشکلات فرودگاه دزفول انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا حبیب الله آصفی روز یکشنبه در نشستی که با حضور استاندار خوزستان به منظور بررسی مشکلات شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد افزود: فرودگاه دزفول جزو آرزوهای اهالی این شهرستان است که در زمان حاضر مجوز هشت هکتار زمین برای توسعه این فرودگاه صادر شده است و باید توسط کارشناسان پیگیری شود.
وی افزود:هم اکنون مجوزهای لازم دریافت شده و سرمایه گذار نیز وجود دارد ولی کم لطفی های فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول مانع پیشرفت کار و کندی عملکرد شده است.
فرماندار دزفول افزود:عمده محصولات کشاورزی دزفول به دلیل اینکه حمل محصولات کشاورزی تا روسیه 11 ساعت به طول می انجامد با مشکل فاسد شدن محصول مواجه است در حالی که با حل مجوز مرز هوایی این زمان به شش ساعت کاهش خواهد یافت.
آصفی افزود:در گذشته روزانه 2 پرواز به تهران از طریق فرودگاه دزفول انجام می شد که اکنون تعداد چهار پرواز رفت و چهار پرواز برگشت از طریق فرودگاه دزفول انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه فرودگاه دزفول حدود 1.5 میلیون نفر را زیرپوشش قرار می دهد گفت:این فرودگاه فضای امنی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
در این نشست کلیپی از محرومیت های بخش سردشت و شهیون دزفول و همچنین اقدام های فرماندار برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور توسعه و ایجاد اشتغال پایدار پخش شد.
فرماندار دزفول گفت:در دوره استانداری پیشین خوزستان ،مردم دزفول با وجود درخواست های فراوان از حضور استاندار در این شهرستان محروم بودند که این امر موجب تلخ کامی جمعیت 500 هزار نفری این شهرستان شده بود.
آصفی ضمن تقدیر از حضور استاندار خوزستان در دزفول افزود:با توجه به شرایط اقتصادی کنونی توجه به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و به دنبال طرح هایی رفتیم که تکمیل نشده بودند.
فرماندار ویژه دزفول همچنین در خصوص توسعه گردشگری در این شهرستان گفت:باید با توسعه گردشگری زمینه ورود گردشگران و ماندگاری افراد را در شهرستان دزفول فراهم کرد.
وی افزود:ساماندهی ساحل رودخانه دز کار دشواری است که باید در این خصوص سازمان آب وبرق خوزستان ورود کند ضمن اینکه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز اصلا در این حوزه ورود نمی کند و موضوع را رها کرده است.
آصفی افزود:برنامه داریم برخی کت های دزفول به هتل کت تبدیل شود ولی اداره های مربوطه همکاری لازم را در این خصوص ندارند.
وی به طرح های در حال اجرای شهرستان دزفول اشاره کرد و خواستار حل مشکلات پیش روی این طرح ها از سوی استاندار شد.
امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت:ساحل رودخانه دز در فصل گرم سال پذیرای میهمانان هم استانی بسیاری است به طوری که بیش از 90 درصد گردشگران ساحل رودخانه دز از دیگر شهرهای استان هستند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود:وجود این تعداد گردشگر تهدیدهایی را برای دزفول به همراه دارد که باید توسط مسئولان برطرف شود ضمن اینکه این موارد به طور خاص در نشست های فرهنگی دزفول بررسی می شود.
امام جمعه دزفول بر تبدیل کردن این تهدیدها به فرصت تاکید کرد و گفت:شرکت گردشگری جندی شاپور دزفول به تازگی ثبت شده که باید از ظرفیت افراد متخصص و تحصیل کرده این شرکت برای توسعه و ساماندهی گردشگری ساحل رودخانه دز استفاده کرد.
یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت:دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول به طور رسمی جمعیت 800 هزار نفری دزفول،شوش و گتوند و جمعیت غیررسمی 800 هزار نفری شهرهای دیگر استان ها را زیرپوشش دارد.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر متوسط کشوری 1.6 تخت به ازای هر هزار نفر می باشد گفت:اکنون این متوسط تخت در دزفول 9 دهم می باشد در حالی که این متوسط در برخی شهرها به سه تخت نیز رسیده است.
وی به وضعیت اشغال تخت های بیمارستانی در بیمارستان دزفول اشاره کرد و گفت:در بیشتر شب ها تخت های بیمارستان دزفول بالای 80 درصد اشغال هستند که با پیگیری های انجام شده برای حل این مشکل مجوز احداث بیمارستان 550 تختخوابی با اعتبار اولیه یک هزار میلیارد ریال جهت تکمیل فاز نخست و تامین 200 تخت داده شد.
پریدار افزود:در زمان حاضر در حال تهیه طراحی این بیمارستان هستیم که با اتمام طراحی ساخت این بیمارستان در زمینی به مساحت پنج هکتار شامل بیمارستان،توقفگاه خودرو ، هتل،مهد کودک و فضای ورزشی آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد:طبق پیش بینی های انجام شده انتظار می رود این بیمارستان مهرماه سال جاری کلنگ زنی شود.
در این نشست در خصوص تسطیح هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه عجیرب و زاویه ها و افزودن آنها به زمین های کشاورزی دزفول بحث و تبادل نظر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین