کد خبر: ۳۸۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

نمی‌خواستم نقش زنی اغواگر را بازی کنم/ از «دراکولا» تا حاشیه‌های جشن حافظ در گفت‌و‌گو با ویشکا آسایش

آفتاب‌‌نیوز : ویشکا آسایش در گفت و گو با آپاراتچی از اولین نقش خود در سینما با بازی در «امام علی» می گوید تا روزهایی که برای فرار از تکرار نقش یک زن اغواگر چهار سال از سینما فاصله گرفت، از درخشیدن در «ورود آقایان ممنوع» و بازی در «دراکولا»، «نهنگ عنبر» تا لباس هنرمندان در جشن حافظ...

هشتمین برنامه آپاراتچی با گفت و گوی ویژه ویشکا آسایش و جواد یحیوی بر روی سایت آپارات قرار گرفت. در ابتدای گپ و گفت این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون به شروع فعالیت سینمایی وی و نقش آفرینی در فیلم امام علی اشاره شد و ویشکا آسایش در تعریف داستان این شروع فعالیت، گفت: نزدیک 20 سال پیش بود که من در منزل دایی ام بودم و آقای شریفی نیا به همراه خانم آزیتا حاجیان آنجا مهمان بودند، زمانی بود که من تصمیم داشتم بروم لندن درس بخوانم و منتظر رسیدن ویزا بودم، آقای شریفی نیا گفتند تا زمانی که ویزا بیاید بروم «امام علی» را بازی کنم، دایی ام خیلی مخالف بود و گفت نه این باید برود دنبال تحصیلاتش و نزدیک دو ماه طول کشید تا دایی راضی شود که این پیشنهاد را به من بدهند من هم تا شنیدم قبول کردم بعد از آن تست دادم و بعد از تمام شدن سریال به لندن رفتم.

وی افزود: من 18 سالم بود که امام علی را بازی کردم و بعد رفتم لندن درس خواندم که چهار سال طول کشید و در سال آخر دانشگاه که بودم سریال امام علی پخش شد، زمانی که برگشتم ایران فیلم «ساحره» را بازی کردم و پس از بازی در چند فیلم که نقش های تقریبا تکراری بود دیگر فیلمی بازی نکردم. بعد از «امام علی» تقریبا هر نقشی که به من پیشنهاد می شد در همان حال و هوا بود، یک زن اغواگر که باعث شد دیگر اصلا نخواهم فیلم بازی کنم و بعد هم که گیو به دنیا آمد دیگه کلا گفتم بازی در سینما را نمی خواهم نقش ها هم که همه یک زن اغواگر می خواهد پس تصمیم گرفتم کلا بازی را کنار بگذارم و بچه داری کنم.

وی درباره ویژگی های ظاهری خود بیان کرد: من همیشه وزنم همین قدر بوده و در امام علی تنها صورتم درشت تر است که بخاطر ویژگی های سنی بوده که صورتم تپل تره ولی در 24 سالگی صورتم لاغر شد ولی وزنم تغییری نکرده است، گیو هم که به دنیا آمد شکمم بزرگ شد و دوباره کوچک شد، همیشه ورزش کرده ام و جنب و جوش داشته ام و الان کوهنوردی حرفه ای ترین ورزشی ست که دنبال می کنم چون کوه را خیلی دوست دارم ولی ورزش های دیگری هم می کنم.

این بازیگر از تجربه خوب بازی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» گفت و تصریح کرد: بعد از چهار سالی که کار نکردم، یهو «ورود آقایان ممنوع» را بازی کردن حس خیلی خوبی داشت، چراکه برای من نقشی را بازی کردن همه جذابیتش به این است که متفاوت با کارهای قبلی باشد و اگر قرار بود همان خانم اغواگر را با ژست های خاص دوباره تکرار می کردم هیچ جذابیتی برایم نداشت. «ورود آقایان ممنوع» یکی از بهترین تجربه های من بود که فکر می کنم بعد از چهار سال بازی نکردن و دلخور بودن از این نقش های تکراری خیلی چسبید. کار کردن با رامبد خیلی شیرین است و خیلی چیزها آدم از او یاد می گیرد، اولین بار بود که برایم این اتفاق می افتاد که تمرین می کردیم تا به نقش برسیم، لوکیشن در اختیارمون بود و اتود می زدیم و این کمک بزرگی به من می کرد چون مدت طولانی هم بود که فیلم بازی نکرده بودم و یهو یک نقش متفاوت به من پیشنهاد شده بود که بچه ها هم به من خیلی کمک می کردند و همه چیز جدی بود. یک کار گروهی مرتب و تمیز بود و رامبد هم به من اعتماد کرد و آن خانم اغواگر را شکست که کمک بزرگی برایم شد. وقتی با نقش آشنا شدم از خوشحالی نقش زمین بودم و کلی ذوق می کردم.

در ادامه این گپ و گفت «آپاراتچی»، این بازیگر درخصوص فیلم «دراکولا» که این روزها در حال اکران است گفت: تجربه به من نشان داده با فیلم های متفاوت مردم چندان ارتباط برقرار نمی کنند این تجربه با «من دیه گو مارادونا هستم» اتفاق افتاد که من عاشق آن فیلم هستم و الان با «دراکولا»... از روی نوشته ها و نظراتی که توی صفحه اینستاگرام می گذارند متوجه می شوم که تقریبا 50 درصد فیلم را واقعا دوست دارند و 50 درصد از فیلم خوششان نیامده، من خودم «دراکولا» را دوست دارم و فکر می کنم خیلی فیلم متفاوتی است و به شخصه از «خوابم میاد» این فیلم را بیشتر دوست دارم، فضاسازیش را دوست دارم و البته اینکه 13-14 دقیقه از فیلم سانسور شده که از روانی فیلم کم کرده و از طرفی هم فکر می کنم شاید توقع مردم از رضا همان فیلم هایی بوده که ساخته و این تغییر را توقع ندارند. بار دوم دیدن این فیلم کمک بزرگ تری می کند و متوجه پیام آن می شوید که خیلی هم پیام واضحی است. فانتزی فیلم این است که دراکولا هم تصمیم گرفت معتاد نباشد...

این گزیده ای از صحبت های ویشکا آسایش در آپاراتچی هشتم است که در حال حاضر روی سایت اپارات قابل دسترسی است. دیگر صحبت های این هنرمند درخصوص نهنگ عنبر؛ اتفاقات جشن حافظ و پوشش بازیگران در این جشن و باید و نبایدهای طراحی لباس بوده است.

«آپاراتچی» هر هفته پنجشنبه شب ها ساعت 22 بر روی سایت آپارات قرار می گیرد. عوامل و دست اندرکاران این برنامه؛ تهیه کننده: حامد قشلاقی، سردبیر: خسرو نقیبی، مشاور هنری: محمود محمودی، معاون سردبیر: مارال دوستی، مجری: جواد یحیوی، کارگردان و مدیر پروژه: مسعود صنم، مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی: زهرا صفایی، تدوین: سارا معلم، مدیر تولید: آرش جهانشاه و ... هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین