کد خبر: ۳۸۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۰

محاكمه صدام در موعد مقرر برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس دادستان كل دادگاه جنايي عراق اعلام كرد، محاكمه صدام حسين رئيس جمهور مخلوع عراق در موعد مقرر آن در روز 24 ژانويه از سر گرفته خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري شين هوا، جعفر الموسوي گفت:پس از شكست تلاشهاي به كار گرفته شده براي متقاعد كردن رزكار محمد امين رئيس سابق هيات قضايي ويژه محاكمه صدام حسين براي ابقاء در سمت خود، اين دادگاه به رياست قاضي "علي الهماشي" به كار خود ادامه خواهد داد.
 
بر پايه اين گزارش، برخي گروههاي عراقي كناره‌گيري برخي قضات دادگاه عالي جنايي عراق از جمله الهماشي را خواستار شده بودند زيرا به عقيده آنها احكام ويژه درخصوص ريشه كن كردن بعثي‌ها درباره اين افراد نيز صادق است.
 
الهاشمي رياست دادگاه بررسي اتهامات وارده ضد صدام و برخي از معاونانش را در خصوص جنايت روستاي شيعه نشين الدجيل بر عهده دارد. 

رزكار امين با توجه به شرايطي خاص در واكنش به انتقادات برخي سياستمداران درباره سهل انگاري وي در كنترل جلسات محاكمه صدام حسين و هفت تن از معاونانش، پيش از عيد قربان از سمت خود استعفا داد.
 
صدام و هفت تن از دستيارانش به اتهام قتل بيش از 140 شيعه در روستاي دجيل در جنوب عراق در دهه 80 ميلادي تحت محاكمه قرار دارند. ادامه جلسات دادگاه رسيدگي به جنايات صدام و همدستانش به 24 ژانويه موكول شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین