کد خبر: ۳۸۵۸۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

تصاویر/ تمرین بانوان کشتی آلیش

آلیش در زبان فارسی به معنی مبایحه و در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن می‌باشد که به یک نوع کشتی محلی گفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 این ورزش از سالهای بسیار دور بصورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان، ... و در کل، آسیای میانه دارای ریشه بوده و در  ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان، مازندران، ... دارای آثار دیرینه می‌باشد. و هم اکنون ۳۹ کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی و ۵۸ کشور جهان بصورت غیر رسمی در این زمینه فعالیت دارند.

رشته آلیش وگراپلینگ حدود سه سال است که زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفته است .این دو رشته در پوشش کاملا متفاوت هستند. در آلیش فنون اصلی با استفاده از کمربند زده می‌شود و از کمربند بسیار استفاده می‌کنند. علاوه بر این تفاوت اصلی در این است که در آلیش با زمین خوردن حریف امتیاز داده می‌شود و مجددا در سر پا کشتی  را آغاز می‌کنند، اما در گراپلینگ زمانی که حریف به زمین می خورد مبارزه آغاز می‌شود و در خاک باید امتیازها گرفته شود. ضربه زدن در گراپلینگ ممنوع است و فن‌های مخصوص را اجرا می‌کنند تا زمانی که حریف تسلیم شود.

اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آلیش بانوان  به منظور شرکت در مسابقات جهانی آلیش که در شهریور ماه برگزار میشود، با حضور مربی «میریم مامونوا» از کشور قرقیزستان تیرماه ۹۵ در کرج برگزار شد.

منبع:‌ایسنا



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
2
1
چه حركات زشت و قبيحي. وقتي اسلام زنان را از جنگيدن معاف كرده حتماً به همين دلايل بوده.
دين مبين اسلام از نظر عقلي، زن يا مردي را برتر دانسته كه با تقواتر، عقلاني تر، انساني تر و . . . باشد.
اما از نظر ظاهر و جسمي اگر زني ادا و حركات مردان را آورد يا مردي ادا و حركات زنان را درآورد آنان را مورد لعن و نفرين قرارداده و بشدت تقبيه كرده. بنابراين كاش بفهميم و پا را از حدودي كه اسلام تعيين كرده فراتر نگذاريم كه حقيقتاً چيزي جز خفت و خواري ندارد.
sahar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
1
قبل از این که در مورد چیزی نظر بدین یکم فکر کنید 4تا کتاب بخونید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین