کد خبر: ۳۸۵۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
جدیدترین نظرسنجی نشان داد؛

برتری کلینتون بر ترامپ به هفت درصد رسید

یک نظرسنجی جدید که نتایجش امروز (دوشنبه) منتشر شد نشان داد هیلاری کلینتون بر رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ برتری هفت درصدی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
نظرسنجی که از سوی شبکه سی.بی.اس نیوز انجام شد نشان داد هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا 46 درصد و دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواهان 39 درصد رای دارند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت‌ها از کلینتون بعد از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها چهار درصد افزایش داشته است.

شبکه سی بی اس عنوان کرد: بعد از کنوانسیون حزب جمهوری خواه که پیش از کنوانسیون دموکرات‌ها برگزار شد ترامپ برتری دو درصدی به دست آورد و رقابت میان وی و کلینتون تقریبا برابر شد. اما این نظرسنجی نشان داد که بعد از کنوانسیون چند روز پیش دموکرات‌ها در فیلادلفیا تا حدی دیدگاه منفی آمریکایی‌ها نسبت به کلینتون کاسته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نظرسنجی نشان داد که 50 درصد از رای دهندگان ثبت شده، نظر منفی نسبت به کلینتون داشته و 36 درصد به او نظر مثبت دارند. بر اساس این نظرسنجی دیدگاه مثبت به کلینتون افزایش پنج درصدی داشته و دیدگاه منفی به او کاهش شش درصدی داشته است. در مقابل 31 درصد از رای دهندگان دیدگاه مثبت به دونالد ترامپ داشته و 52 درصد به او نظر منفی دارند. این نظرسنجی در تاریخ 29-31 ژوئیه و با شرکت 1393 بزرگسال انجام شده و حاشیه خطای آن سه درصد بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین