کد خبر: ۳۸۵۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

ارتش نیجریه به قتل 347 تن از شیعیان و دفن در گورهای دسته جمعی متهم شد

نتیجه یک تحقیق در نیجریه نشان می دهد که ارتش این کشور در جریان درگیری های شهر کادونای شمالی که در اواخر روزهای سال گذشته میلادی رخ داد، 347 تن از شیعیان کشور را به قتل رسانده و آن ها را در گورهای دسته جمعی مدفون کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته بازرسی نیجریه که ولایت کادونا آن را برای بررسی این موضوع مامور کرده است، با اعلام این جنایت افزود: این تحقیقات 193صفحه ای نشان می دهد که ارتش نیجریه با شیعیان بخورد حشونت بار داشته است.

به گزارش ایرنا، درگیری و خشونت دو روزه در 12 دسامبر گذشته مورد تحقیق در این گزارش هنگامی آغاز شد که راهپیمان شیعه شرکت کننده در یک مراسم مذهبی این کشور مانع عبور کاروان ژنرال توکور یوسف بورتای فرمانده ارتش نیجریه شدند.
گزارش کمیته بازرسی مزبور ضمن تایید گزارش سازمان عفو بین الملل درباره این جنایت ،خواهان پیگرد مسولان این قتل ها شده است.

در این گزارش آمده است:براساس تحقیقات این کمیته خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای بازداشت و محاکمه عناصری از ارتش که دراین جنایت دست داشته اند، شده است.

سازمان عفو بین الملل پیش از این اعلام کرده بود: ارتش نیجریه به عمد شیعیان هوادار شیخ ابراهیم زکزکی را هدف تیر مستقیم قرار داده وضمن دفن آنها در گورهای دسته جمعی تلاش کرده اسناد این جنایت را ازبین ببرد.

ارتش نیجریه در مقابل مدعی است، عناصرش برطبق قواعد و اصول حاکم بر در گیری ها عمل کرده اند.
شیخ زکزکی در درگیری های مذکور یک چشم خود را ازدست داده و بخش هایی از بدنش نیز فلج شد و از اول دسامبر سال گذشته تا کنون در زندان به سر می برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین