کد خبر: ۳۸۵۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

اهدای عضو جوان 36 ساله به 6 بیمار

کلیه های زنده یاد حبیب الله جنتی به دو بیمار؛ خانم 43 ساله و آقای 49 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
آفتاب‌‌نیوز : اهدای عضو جوان مرگ مغزی قوچانی به شش بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز گفت: در اهدای عضودرمشهد وزندگی دوباره به شش هموطن بیمارپانصدو هشتاد و هشتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند عضو منتصریه این دانشگاه، شش عضو حبیب الله جنتی 36ساله ، ساکن شهرکهنه شهرستان قوچان به شش هموطن بیمار زندگی دوباره بخشید.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه های زنده یاد حبیب الله جنتی به دو بیمار؛ خانم 43 ساله و آقای 49 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

او گفت: کبد این مرحوم نیز در بیمارستان منتصریه به بیمار آقا 33 ساله ساکن شهرستان تربت حیدریه اهدا و پیوند شد و به او زندگی دوباره بخشید.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قرنیه ها ی مرحوم حبیب الله جنتی نیز برای پیوند به بیمارستان خاتم الانبیا مشهد و قسمتی از پوست او به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) برای پیوند ارسال شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: مرحوم حبیب الله جنتی که براثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود از بیمارستان طالقانی به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین