کد خبر: ۳۸۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

جبهه متحد اعتدال گرایان: دولت روحانی توانست از طریق مذاکرات جلو تکرار و تعمیق تحریمهای هسته ای را بگیرد

جبهه متحد اعتدال گرایان ایران اسلامی در بیانیه ای تاکید کرد: دولت (تدبیر و امید) توانسته است از طریق مذاکرات دیپلماتیک هسته ای جلو تکرار و تعمیق تحریمهای هسته ای را بگیرد تا صادرات نفت به صفر نرسد و تورم را با هر مکانیسمی به 2/9درصد رسانده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، در بخشی از این بیانیه که روز سه شنبه با عنوان 'دولت روحانی و مصالح ملی' منتشر شد، آمده است: صرف نظر از شعارهای انتخاباتی این دولت که بعضا یا نوعا هم تحقق نیافته است باید اعتراف کنیم همینکه این دولت در مسیر ویران سازی سیاست خارجی وانحطاط قلمروهای مختلف داخلی وملی قرار نگرفته است جای شکر و سپاس دارد.؛ همینکه این دولت برخلاف سلف خود، ضد هنرمندان ، نویسندگان، روزنامه نگاران،اساتید دانشگاه و دانشجویان و سایر اقشار فرهیخته ونواندیش و تمایزگرا نیست جای بسی قدردانی دارد.

این بیانیه افزود: همینکه این دولت توانسته است از طریق مذاکرات دیپلماتیک هسته ای جلو تکرار و تعمیق تحریمهای هسته ای را بگیرد و صادرات نفت به صفر نرسیده و تورم را با هر مکانیسمی به 2/9درصد رسانده و امکان گفت وگو با شرکتهای مختلف خارجی را فراهم کرده و بصورت بسیار کند و آرام در تلاش برای خروج از رکود است و برخی اقدامات برای فعال کردن بازار سرمایه را در دستور پیگیری قرار داده است همه و همه از موضوعات بسیار مهمی است که اهالی عقل و انصاف و تدبیر بدان اذعان دارند.

در بخش دیگری از بیانیه جبهه اعتدال گرایان آمده است: اساسا فارغ از جنبه های مختلف عملکرد و دستاوردهای این دولت، باید قبول کرد که مغز و اعصاب آن سالم است،احساسات و عواطفش تحت کنترل است،از سلامت روحی و روانی برخوردار است، قوه عاقله و ادراکی آن در چارچوب عمل می کند، عقده ها و کینه ها و عصبانیت ها و بی تعادلی های روحی انباشته را ندارد و اینها همه ممیزه های خیلی مهمی است که این دولت از آن برخوردار است.

جبهه اعتدال گرایان همچنین افزوده است: اما در این میان باید یادآوری کرد که این دولت ضرورت دارد از بعضی رفتارهای سکتاریستی حزبی پیرامون خود نگران باشد. در دوره اصلاحات نیز سکتاریسم حزبی بلای مهلکی بر سر این ملت مظلوم و نجیب و رنجدیده شد و نتیجه آن سکتاریسم ، خلق جعبه پاندورایی شد که از آن فاجعه بیرون زد و سیر تحولات اصلاحی - اعتدالی را به انحراف کشاند.

جبهه اعتدال گرایان اضافه کرد: این دولت در شرایط فعلی ملی، منطقه ای و بین المللی خیرالموجودین است؛ فلسفه سیاسی این دولت در تقابل با فلسفه سیاسی دگماتیستها و آنارشیستهای پیدا و پنهان داخلی و منطقه ای یک فلسفه قابل قبول و قابل اتکا است. همانگونه که عصر کودتاها وانقلابها و فتنه گریها به پایان رسیده، عصر خیال پردازیها، افسانه بافی ها و فرقه گوئی های رادیکالیستی هم به سرآمده است. براساس دیدگاههای رهبری بزرگوار جمهوری اسلامی، هرج و مرج های سیاسی و آشوبگریهای فرقه ای چه در داخل و چه در منطقه باید جای خود را به چهارچوبها واصول برخاسته از عقل و شرع دهد و کار، خدمت ، پیشرفت و فقرزدائی و رفع محرومیتها باید در دستور عمل و اقدام همه محافل و تریبونها و گروهها و جریانات قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین