کد خبر: ۳۸۶۱۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
وال استریت ژورنال مدعی شد:

جزئیات جدیدی از معامله‌‌ی ایران و آمریکا درباره زندانیان/ انتقال 400 میلیون دلار پول نقد با هواپیما از آمریکا به تهران؟

به نوشته وال استریت ژورنال این پول ها به یورو و فرانک سوییس بوده و از بانک های مرکزی هلند و سوییس تهیه شده بود. این پول ها با یک هواپیمای بی نام باری و در بسته هایی چوبی به تهران فرستاده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد در ژانویه سال جاری میلادی و در جریان معامله‌ای برای آزادی 4 زاندانی آمریکایی، یک هواپیمای باری بی جزئیات جدیدی از معامله‌‌ی ایران و آمریکا درباره زندانیان/ انتقال 400 میلیون دلار پول نقد با هواپیما از آمریکا به تهران؟نام از آمریکا با 400 میلیون دلار پول نقد به ایران فرستاده شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت: این پول ها که به دلیل قوانین داخلی آمریکا به دیگر ارزهای خارجی – بجز دلار- بوده است در بسته های چوبی در هواپیما بارگیری شده و در یک عملیات محرمانه به ایران منتقل شده است.

بر اساس این گزارش این پول ها شامل یورو و فرانک سوییس بوده و از بانک های مرکزی هلند و سوییس تهیه شده بود، که ارزش کلی آن 400 میلیون دلار آمریکا بوده است. همچنین بر اساس ادعای این روزنامه آمریکایی، مقامات آمریکایی به دلیل اینکه هنوز تحریم ها مانع انتقال بانکی این پول به ایران بود، این پول ها را به صورت مستقیم به تهران انتقال داده اند.

گفتنی است پیشتر نیز گزارش هایی مبنی بر معامله دولت اوباما با ایران بر سر آزادی زندانیان این کشور از ایران همزمان با اجرایی شدن توافق برجام در رسانه ها و محافل سیاسی جمهوریخواه آمریکا مطرح شده بود، اما دولت واشنگتن این اتهام را رد کرده است.

وال استریت ژورنال در گزارش روز سه شنبه خود این پول ها را نخستین قسط  از بازگرداندن 1.7 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا دانسته است.

دولت ایران در سال های پایانی حکومت محمدرضا شاه قراردادهایی جهت خرید برخی تسلیحات نظامی با آمریکا منعقد کرده و پیش پرداخت آن را نیز پرداخته بود ، اما پس از وقوع انقلاب در ایران ، دولت جدید ایران این قراردادها را به صورت یکجانبه لغو کرده بود . این پول ها نزدیک به 37 سال پس از انقلاب در بانک های آمریکایی بلوکه شده بودند.

سال گذشته با حکم دادگاه لاهه به نفع ایران در پرونده شکایت ایران از توقیف اموال بلوکه شده، دولت آمریکا ملزم به بازگرداندن این پول شد.

وال استریت ژورنال نوشته است مقامات آمریکایی در واکنش به این گزارش گفته اند دو موضوع آزادی زندانیان آمریکایی و آزاد کردن اموال بلوکه شده ایران از سوی آمریکا هیچ ارتباطی به یکدیگر نداشته و دو موضوع جداگانه بودند.

منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
6
این پول در مقایسه یا 800 میلیارد دلار پولی که معجزه هزاره سوم بر باد داد ناچیزه.همونجا پیش آمریکایی ها بمونه جاش امن تره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
این خبر برای تخریب پخش شده مبادله زندانی در مقابل پول کار گروگان گیرهای مجهول الهویه است نه حکومت قانون مدار دولت ایران باید سریعا این خبر را تکذیب کند .
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
1
0
این ماجرا نشان داد که با زور و تهدید میتوانیم از آمریکا حقمان رابگیریم اما با خواهش والتماس چیزی عایدمان نمیشود.البته شاید این روش برای همیشه جواب مثبت ندهد .
محمد
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
میشه یک نفر بگه این پولها کجا و خرج چه چیزی میشه ؟
123
|
United States of America
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
به ما که چیزی نرسید .راستی کی اتفاق افتاد ؟؟برم یک سری به حسابهای باکی ام بزنم شاید اونجا واریز شده !!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین