کد خبر: ۳۸۶۳۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

مقام آمریکایی: برجام یک اشتباه تاریخی بود

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای در واکنش به خبر منتشر شده در مورد پرداخت 400 میلیون دلار از سوی آمریکا به ایران در قبال آزادی چهار زندانی آمریکایی در ادعایی خصمانه برجام را از آن چه پیش‌بینی می‌شد بدتر خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این ادعای روزنامه وال استریت ژورنال گفت: همه ما می‌دانستیم که توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه تاریخی بوده است اما این توافق در حال بدتر شدن است.

رویس مدعی شد که پرداخت غرامت ۴۰۰ میلیون دلاری به ایران در قبال آزادی ۴ زندانی آمریکایی، جان آمریکایی‌های بیش‌تری را در خطر می‌اندازد.

این در حالی است که دولت آمریکا خبر منتشر شده از سوی روزنامه وال استریت ژورنال را رد کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال پیش‌تر در روز چهارشنبه در خبری مدعی شد که ۴۰۰ میلیون دلار در وجه یورو، فرانک سوییس و دیگر وجوه رایج از طریق یک هواپیمای باربری ناشناس به ایران ارسال شده است. در همین زمان آمریکا در حال مذاکره با ایران برای مبادله زندانیان بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به شبکه خبری فاکس گفت: وجه پرداخت شده به ایران تنها مربوط به حل مناقشه قدیمی میان آمریکا و ایران در دادگاه لاهه بوده است. قرارداد فروش تسلیحات نظامی به ایران میان دو طرف پیش از وقوع انقلاب اسلامی به امضا رسیده بود که پس از انقلاب آمریکا از بازگرداندن وجه دریافتی سرباز زد.

او افزود:‌ مذاکرات در مورد حل اختلاف بر روی قرارداد تسلیحاتی کاملا از مذاکرات در مورد بازگرداندن ۴ شهروند آمریکایی زندانی در ایران جدا بوده است.

کربی تاکید کرد:‌حتی این مذاکرات توسط دو تیم مذاکراتی متفاوت انجام شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
شباهت سخنان دلواپسان وامریکابی ها درباره برجام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
دلواپسان و آمریکایی ها و اسراییلی ها یه جمله مشابه میگن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین