کد خبر: ۳۸۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

واکنش به نامه 120 خانواده شهدای فاجعه منا به ظریف

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که این وزارت‌خانه با تمام توان به‌دنبال احقاق حقوق مادی و معنوی خانواده شهدای حادثه منا است.
آفتاب‌‌نیوز :
 بهرام قاسمی، رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه 120 خانواده شهدای فاجعه منا به وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن ابراز هم‌دردی مجدد با خانواده کلیه شهدای این حادثه دردناک خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه مسوولیت پیگیری سیاسی و حقوقی بین‌المللی این  فاجعه را در دستور کار داشته و دارد و تمام توان خود را برای احقاق حقوق مادی و معنوی خانواده شهدای این حادثه به‌کار گرفته است. در این رابطه سه اصل حکمت، عزت و مصلحت سرلوحه کار وزارت امور خارجه است.

او تصریح کرد: در این رابطه تمامی سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران، با جدیت و بر اساس دستورالعمل‌های صادره از سوی وزیر امور خارجه برای تحقق این هدف فعال شده‌اند. هم‌چنین موضوع از سوی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اکثر مجامع بین‌المللی مطرح و پیگیری شده است. در این چارچوب، علاوه بر طرح موضوع در سازمان‌های بین‌المللی، استفاده از مشورت حقوقدانان برجسته داخلی و بین‌المللی برای احراز مسوولیت دولت عربستان، همواره مورد توجه بوده و تلاش‌های لازم در این زمینه ادامه دارد.

قاسمی افزود: همان‌گونه که امت اسلامی به خوبی آگاهند، بی‌تردید مسوولیت وقوع این فاجعه دردناک متوجه مسوولان ناکارآمد دولت عربستان است و آن‌ها باید به طور جدی در این زمینه پاسخگو باشند. وزارت امور خارجه با هماهنگی و همکاری با دیگر نهادهای ذی‌ربط در دو قوه مجریه و قضاییه، طی برگزاری جلسات متعدد، به بررسی ابعاد حقوقی و چگونگی بهره‌گیری از ظرفیت‌های قضایی- حقوقی در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی پرداخته و این روند هم‌چنان با محوریت ستاد پیگیری فاجعه منا که در معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان این وزارتخانه تشکیل شده است، مورد توجه است.

به گزارش ایسنا،سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این وزارت‌خانه از همه پیشنهادات و ایده‌های کارشناسی و فنی اصحاب علم، حقوقدانان و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی برای کمک به احقاق حقوق خانواده شهدا و آسیب دیدگان فاجعه منا استقبال می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین