کد خبر: ۳۸۶۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کارهایی که روحانی برای موفقیت در انتخابات 96 باید انجام بدهد

اصولگرایان به‌وحدت نمی‌رسند/ نظر بزرگان اصلاحات حمایت از روحانی در انتخابات 96 است

عضو هیات رییسه فراکسیون امید گفت: شخصیت‌های بارز اصلاحات و اصولگرایان معتدل مایل به حمایت از روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمود صادقی عضو هیات رییسه فراکسیون امید در گفت‌و‌گو با «آفتاب‌نیوز» درباره آرایش جناح‌های سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 اظهار کرد: جریان اصولگرا از تشتتی که در سال‌های اخیر به آن دچار است رنج می‌برد و به همین دلیل نتوانسته به انسجام برسد. این تشتت از انتخابات سال 92 آغاز شد و تا انتخابات 94 ادامه یافت.

وی در ادامه افزود: هنوز این جریان نتوانسته است خود را از انشقاق نجات دهد. از سویی طیف پایداری همچنان مواضع تندروانه خود را دارد و طیف معتدل هم به روحانی متمایل است. بخشی از اصولگرایان هم منتظرند که ببینند در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. پیش‌بینی اولیه من این است که اصولگرایان نتوانند در انتخابات 96 به انسجام برسند؛ البته بیشتر شخصیت‌های متعادل‌تر اصولگرا به روحانی تمایل دارند و بعید می‌دانم آنها به صورت جدی وارد رقابت با روحانی شوند.

اصولگرایان به‌وحدت نمی‌رسند/ نظر بزرگان اصلاحات حمایت از روحانی در انتخابات 96 است

نماینده تهران در مجلس درباره برنامه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز گفت: شخصیت‌های بارز اصلاحات اعلام کرده‌اند که نظر آنها حمایت از روحانی است؛ بنابراین بعید است که اصلاحات، رقیب جدی برای روحانی وارد رقابت کنند. البته من معتقدم که نباید مانع بروز و ظهور شخصیت‌هایی که انگیزه دارند به انتخابات ریاست‌جمهوری شویم زیرا حضور شخصیت‌های باانگیزه موجب افزایش ظرفیت جریان اصلاحات و اعتدال می‌شود. این حضور به معنای عبور از روحانی نیست. دموکراسی اقتضا می‌کند که به اشخاصی که مایل به حضور در انتخابات هستند، مجال حضور داد.

صادقی همچنین با بیان اینکه دولت روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان و در شرایط سختی سرکار آمد خاطرنشان کرد: با وجود همه این مشکلات، دولت توانست تا حد زیادی انتظارات جامعه را برآورده سازد. اما هنوز کشور در زمینه اقتصادی و سیاست داخلی‌ مشکلاتی وجود دارد و دولت هنوز نتوانسته که به همه مطالبات دانشگاهیان که از حامیان جدی روحانی هستند، پاسخ دهد. البته درست است که دانشگاهیان انتقاداتی نسبت به وضعیت دانشگاه‌ها دارند اما با نزدیک شدن به ایام انتخابات و دو قطبی شدن جامعه، دانشگاهیان دوباره به حمایت از دولت روی می‌آورند.
 
وی در پایان اظهار کرد: از سویی دولت در شرایطی سرکار آمد که مجلس در مقابل دولت بود و به همین دلیل روحانی نتوانست از همه وزرای مورد نظر خود بهره ببرد. اکنون انتظار این است که  دولت اصلاحاتی در کابینه انجام دهد. دولت برای تضمین موفقیت خود در انتخابات 96 باید به این موارد توجه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
البته این آرزوی شماست و آرزو هم بر جوانان عیب نیست خرداد 96 را خواهید دید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین