کد خبر: ۳۸۶۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

انتقاد مهدی چمران از برنامه ششم

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تصویب برنامه ششم توسعه کشور در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده، فاتحه شوراها و شهرداری‌ها را خواهد خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی چمران صبح امروز در اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و شهرهای مراکز استان‌ها، با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه عنوان شده که مالیات بر ارزش‌افزوده که بخشی از آن به شهرداری‌ها می‌رسد باید به خزانه واریز شود که در این شرایط دریافت پول بسیار سخت خواهد شد تصریح ‌کرد: این وضعیت شرایط را برای ادامه کار شوراها و شهرداری‌ها بسیار سخت خواهد کرد و امیدواریم نمایندگان توجه لازم را به این موضوع داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم به‌زودی لایحه مدیریت جامع شهری و لایحه درآمد پایدار از سوی دولت به مجلس ارائه شود، خاطرنشان کرد: با تصویب این دو لایحه بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و قطعا گامی به سوی توسعه بیشتر شهرها برخواهیم داشت و انتظار داریم به این نکته توجه لازم شود.

چمران، ضرورت شتاب بیشتر شوراها را برای انجام امور خواستار شد و افزود: اعضای شوراها باید با تلاش بیشتری سعی کنند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند تا بتوانیم شاهد توسعه همه‌جانبه در نقاط مختلف کشور باشیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت ارائه هر چه سریع‌تر دو لایحه درآمد پایدار و مدیریت جامع شهری، اظهار کرد: اگر لایحه مدیریت شهری ارائه نشود عملا شوراهای شهر به معنای واقعی نخواهند بود. همچنین وجود درآمد پایدار بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

محمدجواد کولیوند ادامه داد: در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده در برنامه ششم توسعه نیز باید اهتمام لازم انجام شود تا به مشکلی در این رابطه برنخوریم.

وی به ورود سازمان بازرسی در امور شوراها نیز اشاره کرد و یادآورشد: در شرح وظایف سازمان بازرسی، این مورد اصلا وجود ندارد و باید به این نکته توجه لازم صورت گیرد.

این مسوول به نبود بودجه شوراهای فرادست نیز اشاره کرد و گفت: باید به این نکته توجه شود؛ چراکه این شوراها هیچ‌گونه بودجه‌ای ندارند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این نشست گفت: مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در اداره امور کشور دارند و به همین خاطر وظیفه شوراها بسیار سنگین است.

آیت‌الله علی خاتمی تصریح کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و باید خدمت بی‌منت به آن‌ها ارائه شود و باید از فرصت خدمت در این رابطه بهره لازم را برد.

به گزارش ایسنا، استاندار زنجان نیز گفت: باید به دنبال توسعه مدیریت‌های محلی باشیم و در راستای تمرکززدایی از ادامه امور گام برداریم و امور را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

جمشید انصاری ادامه داد: اگر ساختار را اصلاح کرده و از مقامات محلی به اندازه مسئولیت‌شان کار بخواهیم قطعا می‌توانیم با اصلاح ساختار، وظایف قابل توجهی را به مدیریت‌های محلی واگذار کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین