کد خبر: ۳۸۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
اشتباه دونالد ترامپ در تشخیص هواپیما و انتقال ۴۰۰ میلیون‌دلار پول‌نقد به ایران

ترامپ به دروغ‌خود درباره معامله ایران‌وآمریکا اعتراف کرد: هواپیمای حامل‌پول را اشتباه گرفتم

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، به دروغ خود درباره تماشای فیلم مربوط به هواپیمای حامل 400 میلیون دلار برای ایران اعتراف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز جمعه، ۱۵ مرداد (۵ اوت)، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که در مورد ویدیوی هواپیمای حامل پول نقد ارسالی دولت آمریکا برای ایران اشتباه کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، ترامپ در سخنانی که چند ساعت پیش از آن در گردهمایی طرفداران خود ایراد کرده بود، ضمن حمله شدید به اقدام دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در ارسال ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران، گفته بود که فیلم ویدیوئی هواپیمای حامل این پول را مشاهده کرده است.

دونالد ترامپ به دروغ خود درباره برجام اعتراف کرد: هواپیمای حامل پول را اشتباه گرفتم

دونالد ترامپ گفته بود: "هواپیما وارد می‌شود، هواپیمای قشنگی است، و تصور می‌کنم پول را از آن منتقل می‌کنند." او همچنین تلویحا دولت یا نهادهای اطلاعاتی ایران را عامل توزیع این فیلم قلمداد کرد و گفته بود: "این را به خاطر داشته باشد، چون فکر نمی‌کنیم این موضوع را غیر از اینجا، جای دیگری بشنوید: ایران تمامی این تصویر ویدیوئی را پخش کرد، تصویر خارج شدن پول‌ها از داخل هواپیما را."

آقای ترامپ گفت که هدف ایرانیان از گرفتن و توزیع این فیلم، "شرمسار کردن" آمریکا و رئیس جمهوری این کشور بوده است.

در پی انتشار اظهارات آقای ترامپ، شماری از رسانه‌های خبری آمریکا در صدد شناسایی فیلم مورد نظر او برآمدند و نتیجه گرفتند که احتمالا او تصور کرده است که تصویر هواپیمایی که در یک فیلم خبری در مورد پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار پول به ایران دیده شده، همان هواپیمای حامل پول بوده است و از آنجا که این تصویر در محل فرود هواپیما گرفته شده بود، اینگونه فرض کرد که ماموران اطلاعاتی ایران آن را گرفته و در اختیار خبرگزاری‌های غربی قرار داده بودند.

آقای ترامپ در توئیتر خود گفته است که "هواپیمایی که در فیلم خبری در تلویزیون دیدم، هواپیمای حامل گروگان‌ها در ژنو بود و نه هواپیمایی که ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد را به ایران حمل می‌کرد." اشاره او به هواپیمایی است که چند شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار را پس از آزاد شدن از زندان در ایران، به سوئیس برده بود تا از آنجا به آمریکا منتقل شوند. در این فیلم، هواپیمایی دیده می‌شود که در فرودگاه نشسته و ماموران پلیس در اطراف آن حضور دارند.

در روزهای اخیر، موضوع پرداخت پول به ایران که پس از اعلام توافق هسته‌ای در ماه ژانویه سال جاری صورت گرفت، و همزمانی آن با آزادی شهروندان آمریکایی، به موضوعی در سخنرانی‌های تبلیغاتی دونالد ترامپ تبدیل شده است.

آقای ترامپ دولت باراک اوباما را متهم کرده است که با پرداخت "باج" به دولت ایران، آزادی "گروگان‌های آمریکایی" در آن کشور را به دست آورد. وی هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی خود از حزب دموکرات را هم هدف حمله قرار داده و گفته است که خانم کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه، زمینه مذاکرات هسته‌ای با ایران را فراهم آورد که نتیجه آن، دادن امتیازات خطرناک هسته‌ای به ایران و باج‌دهی به این کشور بوده است.

براساس گزارش بی بی سی، مقامات آمریکایی گفته‌اند که پول انتقال یافته به ایران بخشی از دارایی‌های این کشور بوده که در زمان گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران مسدود شده بود و طبق توافق دو طرف، قرار بوده همراه با بهره آن به ایران بازگردانده شود.

به گفته ناظران، سخنان آقای ترامپ در مورد مشاهده هواپیمای حامل پول و بهره‌برداری از آن در مبارزات انتخاباتی بر نگرانی رهبران حزب جمهوریخواه نسبت به شیوه‌های تبلیغاتی نامتعارف و بحث برانگیز نامزد این حزب افزوده است.

حزب دموکرات از رویکرد آقای ترامپ شدیدا انتقاد کرده و آقای اوباما و خانم کلینتون نسبت به صلاحیت او برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا ابراز تردید کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
Triumph
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
بذارید اینجور برداشت کنیم که این پول ها قراره صرف تبلیغات حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ بشود... .
بالاخره فکر کردن بهش که ایرادی نداره .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین