کد خبر: ۳۸۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۰۸:۲۸

60میلیون دختر آسیایی به دلیل خشونت مفقود شده اند!

آفتاب‌‌نیوز : محمد عبدالاحد افزود: خطرات خشونت هاي جنسي چه از لحاظ اقتصادي ، اجتماعي و چه جمعيتي مرز نمي‌شناسند و به طور گسترده‌اي مخرب بوده و بيشتر مردان بر عليه زنان و دختران مرتكب آن مي‌شوند. 

وي ادامه داد: اين موضوع نه تنها نشانگر بي عدالتي بوده بلكه تقويت كننده آن هم مي‌باشد كه عزت ، استقلال و سلامت زنان را به درجه‌ نگران كننده اي رسانده است. 

عبدالاحد در خصوص آمارهاي جهاني دراين رابطه گفت: در سطح جهان از هر سه زن يك زن كتك خورده و مجبور به رابطه ناخواسته جنسي شده و يا مورد بدرفتاري قرار گرفته است كه اغلب نيز توسط اعضاي خانواده و آشنايان انجام مي‌شود. 

وي با اعلام اين خبر كه خشونت جنسي به اندازه سرطان باعث مرگ و جراحت زنان و دختران 15 تا 45 ساله است ، گفت:‌ هزينه اين خشونت ها به صورت افزايش مخارج درمان، هزينه هاي قضايي پليس و فرصت هاي از دست رفته آموزشي _ توليدي بسيار سنگين است كه براي مثال در كشور آمريكا اين رقم در سال بالغ بر 6/12 ميليارد دلار است. 

وي در تشريح انواع خشونت ها گفت: خشونت جنسيتي شكل‌هاي مختلفي دارد از جمله رواني، جسمي و حتي از نظر محتوا هم به خشونت هاي خانگي، تجاوز، ختنه زنان و قتل هاي ناموسي و مالي تقسيم بندي مي‌شود. 

وي با اعلام اين كه اين نوع خشونت ها از همان ابتدا و در رحم مادران و با انتخاب جنسيت پيش از زايمان شروع مي‌شود و بعدها با كشتن نوزاد دختر ادامه مي‌يابد، گفت: تنها در آسيا حداقل 60 ميليون دختر تا به حال به همين خاطر مفقود شده‌اند. 

عبدالاحد در خصوص قاچاق زنان و دختران با اعلام اين كه ساليانه حدود 800 هزار زن از كشوري به كشور ديگر قاچاق مي‌شوند، گفت: در 95 درصد از اين موارد قاچاق زنان و دختران به زور مورد تجاوز جنسي قرار مي‌گيرند. 

وي همچنين با اعلام اين مطلب كه در پاره‌اي از كشورها تلاش‌هايي در اين زمينه و براي مبارزه با خشونت عليه زنان آغاز شده است گفت:‌ از آنجا كه خشونت هاي جنسيتي به طرزي گسترده پذيرفته شده و با آن مدارا مي‌شود انجام هر اقدام موفقيت آميز در اين زمينه نيازمند تجديد ساختار اجتماعي است. 

وي با اعلام اين كه آموزش حساس و مبتني بر جنسيت و بسيج جوامع براي جلوگيري از خشونت از اقدامات مفيد دراين باره است ، گفت‌: نبايد مردان را به عنوان اولين شركت كنندگان در اين مباحث ناديده گرفت و بايد در تمام موارد در مقابل آنها موضع محكمي اتخاذ شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین