کد خبر: ۳۸۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
سفیر ایران در عراق:

صادرات غیرنفتی ایران به عراق 23 درصد رشد داشته است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، با اشاره به موفقیت های اقتصاد خارجی کشورمان در ارتباط با عراق طی سال های اخیر اعلام کرد که آمار صادرات غیرنفتی ایران به عراق طی چهارماهه امسال 23 درصد رشد داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : 'حسن دانایی فر' روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رشد صادرات غیرنفتی ایران به عراق طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.
وی روابط ایران و عراق در همه حوزه ها اعم از اقتصادی و سیاسی، زیارتی و گردشگری را ممتاز دانست و به روند رو به جلو این روابط اشاره کرد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این خصوص گفت: ارزش کل صادرات غیرنفتی ایران به عراق از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری دو میلیارد و 460 میلیون دلار بوده، در حالی که طی مدت مشابه آن در سال گذشته (1394) فقط یک میلیارد 966 میلیون دلار به عراق صادرات غیرنفتی داشته ایم که این امر نشانه رشد 23 درصدی صادرات کشورمان به عراق است.

'ابراهیم رضا زاده' افزود: صادرات کشورمان از نظر وزنی در مدت مشابه با کاهش 7 درصدی مواجه شده که نشان از تغییر سبد کالاهای صادراتی ایران به عراق، بویژه بعد از ممنوعیت واردات سیمان توسط کشور عراق دارد.
براساس اعلام رایزن بازرگانی ایران در عراق، آمار اعلام شده برگرفته از روز شمار گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

ایران در حال حاضر یکی از مهمترین شرکای تجاری عراق است که بخش اعظم کالاهای این کشور به دلیل نزدیکی، کیفیت و ارزان بودن و مشترکات فرهنگی و دینی از ایران تامین می شود.
طبق اعلام رایزنی بازرگانی ایران در عراق، جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته (94) بالغ بر شش میلیارد و 200 میلیون دلار کالای غیرنفتی به عراق صادر کرده که پس از ترکیه و چین سومین شریک تجاری عراق محسوب می شود.

براساس این گزارش، حجم واردات عراق از کشورهای مختلف در سال گذشته 38 درصد کاهش داشته که بخشی از آن به فعال شدن کارخانه ها و تولید داخلی و بخش دیگری به مشکلات اقتصادی عراق ناشی از کاهش جهانی قیمت نفت بر می گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین