کد خبر: ۳۸۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

داعش 3 هزار غیر نظامی را به گروگان گرفت و 61 نفر را اعدام کرد/ عکس

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گزارش امروز خود درباره حوادث عراق اعلام کرد که داعش 3000 نفر از روستاهای شهر کرکوک را که برای فرار تلاش می کردند، به گروگان گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرآنلاین وب سایت شبکه خبری العربیه با انتشار تصاویری از این فاجعه دلخراش نوشته است: بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، گروه تروریستی تکفیری-صیهوینیستی داعش، 12 نفر از آنها را اعدام کرده است.

در گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شد آمده است که تروریست ای داعش، روز چهارم اوت، نزدیک به 3000 نفر از منطقه الحویجه در استان کرکوک را که تلاش می کردند فرار کنند، به گروگان گرفت.

این گزارش افزود که 12 نفر از گروگانها توسط داعش اعدام شده اند.

 

گفتنی است که تروریست های داعش پس از اینکه از شهر فلوجه رانده شد، با روزهای سختی در عراق روبرو است. مواضع این گروه تروریستی، روزانه از سوی جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، بمباران می شوند.

همچنین نیروهای عراقی، برای عملیات سرنوشت ساز، آزاد سازی شهر موصل از دست این گروه، آماده می شوند.

 


داعش 61 غیرنظامی عراقی را در جنوب غربی کرکوک اعدام کرد

در همین حال خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، 'محمود الصوفی' افزود که گروه تروریستی داعش در جنایتی جدید 61 غیرنظامی از جمله یک زن را اعدام کرد.

براساس این گزارش، تروریست های داعش این قربانیان را در پایگاه نظامی 'البکاره' در جنوب غرب استان کرکوک اعدام کرده اند.
الصوفی با ابراز نگرانی از وضعیت سه هزار غیرنظامی که گروه تروریستی داعش در کرکوک به گروگان گرفته افزود: این گروه تروریستی قصد دارد شماری دیگر از غیرنظامیان عراقی اسیر خود را اعدام کند.
شیخ نایف النعیمی که السومریه نیوز او را از افراد سرشناس منطقه معرفی کرده، در این باره گفته است اکثر بازداشت شدگان از سوی داعش زنان و کودکان هستند و هم اکنون سرنوشت نامعلومی دارند.
وی از دستگاه های ذیربط امنیتی درخواست کرده که برای نجات این غیر نظامیان مداخله فوری کنند.
براساس گزارش های دیگر، داعش در منطقه ای حدفاصل الحویجه و الملتفی در 55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک، از هر خانواده افرادی را گروگان گرفته تا آنها از فکر فرار از منطقه منصرف شوند؛ تعداد این خانواده ها حدود سه هزار خانوار اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین