کد خبر: ۳۸۷۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

اجاره‌بهای آپارتمان‌های 50 تا 100 مترمربع+جدول

بازار رهن و اجاره واحدهای میان‌متراژ در نیمه تابستان گرم و شرایط عمومی بازار حاکی از تعدیل نسبت نرخ اجاره‌بها و رهن به نفع مستاجران است.
آفتاب‌‌نیوز :
 دنیای اقتصاد نوشت: طی نیمه نخست مرداد ماه دو هزار و 88 فقره قرارداد اجاره بهای واحد مسکونی منعقد و در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران ثبت شده است که از این تعداد یک هزار و 332 فقره معادل 67 درصد از آنها به آپارتمان‌های 50 تا 100 متر مربع تعلق دارد.

اگرچه این آمار هنوز قطعی نیست و با ثبت سایر قراردادهای منعقد شده در این مدت به زودی تکمیل خواهد شد، اما می‌توان گرم شدن بازار رهن و اجاره واحدهای میان‌متراژ در نیمه تابستان را نتیجه‌گیری کرد؛ واحدهایی که عمدتا با ترکیبی از رهن و اجاره‌بهای ماهانه به اجاره رفته است. اگرچه در روزهای نخست تابستان نرخ اجاره‌بهای پیشنهادی موجران قدری متاثر از فضای هیجانی فصل طلایی معاملات مسکن بود، اما رفته‌رفته نرخ‌های پیشنهادی به پایه معقول خود نزدیک شده و از اصرار موجران برای دریافت اجاره‌بهای سنگین نیز قدری کاسته شده است.
به اذعان واسطه‌های ملکی، دریافت اجاره‌بهای سنگین در برابر وجه ودیعه اندک در ابتدای فصل خواسته قطعی اغلب موجران بود، اما شرایط مالی مستاجران نیز به مرور در کم و کیف نسبت نرخ رهن و اجاره‌بها تاثیر گذاشته و این نسبت را تا حدودی تعدیل کرده است. واقعیت این است که فصل تابستان به همان اندازه که برای مستاجران مهم است و تمایل دارند آپارتمان مورد نظر خود را از میان انبوه فایل‌های عرضه شده در این بازه زمانی بیابند، برای موجران نیز اهمیت دارد. موجران به درستی دریافته‌اند که نباید فرصت حضور انبوه متقاضیان اجاره ملک را از دست بدهند و از این‌رو در نیمه تابستان پافشاری کمتری برای دریافت اجاره‌بهای سنگین دارند. هرچند وضعیت کنونی بازار هنوز هم با نقطه ‌ایده‌آل مستاجران فاصله دارد اما تعدیل نرخ اجاره‌بهای ماهانه نیز می‌تواند به رونق بیشتر بازار رهن و اجاره کمک کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین