کد خبر: ۳۸۷۲۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

مصباح یزدی: امروز در جیب هر فردی عوامل انحطاط وجود دارد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: بخش اول بعد از انقلاب خوب رشد کرده‌است و همه به طور نسبی ضروریات دین را می‌دانند، در سطح دوم اما نگرانی‌هایی وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جمع دانش‌پژوهان بیست‌ویکمین دوره طرح ولایت خواهران با بیان اینکه در کره زمین مجموعه‌ای که این‌چنین مجتمع از خواهران دانشجو و با یک هدف مقدس جمع شده باشند، وجود ندارد گفت: در همین لحظه مطمئناً می‌دانیم در روی زمین اجتماعاتی بسیار از دختران وجود دارد که با نیات و تفکرات مختلف و از لحاظ ارزش‌ها دقیقاً نقطه مقابل این جمع هستند.

مصباح یزدی با بیان اینکه در شرایط خطرناک فرهنگی قرار داریم، اظهار کرد: کم نیستند مسلمانان شیعه‌ای که عقائد انحرافی و خرافی و حتی رفتار زشت وآلوده به گناه داشته باشند، مخصوصاً در این زمان که عوامل اختلاط فرهنگ و تغییر بسیار زیاد است که با هیچ دوره و زمانی قابل مقایسه نیست چرا که در هیچ زمان و دوره‌ای نبوده است که جوامع ما با تحولات نامطبوع و غلط فرهنگی امروز دست و پنجه نرم کند. امروز در جیب هر فردی عوامل انحطاط وجود دارد. در چه دوره‌ای این مقدار انحطاط به انسان نزدیک بوده است؟ آیا می‌شود به بهانه آزادی بگوییم به ما ربطی ندارد، ما فقط کلاه خودمان را بچسبیم و بگوییم این تنها یک اختلاف سلیقه است؟ 

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اشکال در شناخت است که باور ما را به‌درستی شکل نمی‌دهد، گفت:کسانی که زمانی فکر می‌کردیم از اراتمندان جدی امام عصر هستند بعد از مدتی با ترک آن گرایش در اصل تشیع و مذهب تشکیک وارد کرده‌اند، کسانی بودند که برای این الحاد خود دلایلی هم داشتند و کارشان به جایی رسید که در دانشکده الهیات در کرسی استادی همه دلایل اثبات خدا را مخدوش می‌دانستند و کسی هم بود که می‌گفت من خداوند را «دلی» شناخته‌ام و اثبات عقلی و فلسفی را قبول نداشت.

وی با تاکید بر اینکه اگر شناخت و اعتقاد مشکل پیدا کرد، سقوط نزدیک خواهد بود، افزود: شرط اول مسلمانی این است که ضروریات دین خود را خوب بشناسیم و در ادامه نسبت به برخی ضروریاتی که در معرض خطر است تجهیز شویم و به سمت تقویت آن برویم  و درنهایت هم در یک رشته شغل خود را انتخاب کنیم یا در آن متخصص شویم .
 
مصباح یزدی ادامه داد: بخش اول بعد از انقلاب خوب رشد کرده است و همه به طور نسبی ضروریات دین را می‌دانند، در سطح دوم نگرانی وجود دارد و باید در برابر مسائلی که در معرض شبهات سنگین و تشکیک هستند کار کنیم و به دادِ جوانان در معرض شبهه برسیم تا لااقل مطمئن شویم در جامعه اسلامی از انحراف فکری مصون هستیم در نهایت در بخش سوم هم متخصص داریم ولی تعدادشان کم است.
 
به گزارش ایسنا، این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر کسی بگوید بسیاری از مسئولین سطح بالای کشور در همین معلومات پایشان می‌لنگد، بی‌ربط نگفته است. خداوند در طول عمر چندین‌ساله انسان، نسیمی خاص را به سوی انسان‌ها می وزاند که این نسیم مایه جهش و نقطه عطفی در زندگی آن فرد می‌شود و انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند، باید قدر این نسیم را دانست چرا که معلوم نیست بازهم در مسیر این نسیم قرار بگیریم و جایگزینی برای آن داشته باشیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
حاج آقا لباس من جیب ندارد در جیب شما چی است؟ لطفا بگویید تا ما هم متوجه شویم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
يكى نيست يه اين آقا بگويد، شما تنها برو ! اصلا ما به بهشتى كه ايشان در آنجا باشد وارد نميشيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
6
جیب جوانان رانزنیدبه دادشان رسیدن پیشکش
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
تو جیبت خودت چی چیا هست؟
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
بعضی را ممنوع المصاحبه میکنند.
بعضی که امکانات سلامت ذهنی و اطلاعاتی ذهنی برحسب نیاز ، بارها تست داده اند ، بهتر است خودشان ، خودشان را ممنوع الفکر کنند . یا به عبارت دیگر باز نشسته کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین